مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی
بسم الله الرحمن الرحیم

 

تلاوت سوره های بقره طارق شرح، یکی از معروف ترین و  زیباترین تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل هست که علافه مندان به تلاوت های استاد مطمئناً این تلاوت رو شنیده اند. نسخه های مختلفی از این تلاوت وجود داره که هم از نظر مدت زمان تلاوت و هم از نظر کیفیت ضبط با هم تفاوت هایی دارند.امروز 4 فایل مختلف از این تلاوت رو آماده کردم که امیدوارم بشنوید و استفاده کنید:

 

 

بقره (252-238) ، طارق (17-1) ، شرح (8-1) - تلاوت شده در کشور سوریه

(در مورد زمان و مکان دقیق اجرای این تلاوت اختلاف هست، ولی به احتمال زیاد در سال 1957 میلادی و در مسجد جامع اموی شهرحلب تلاوت شده است)

 

1.بقره طارق شرح - 40 دقیقه - 5MB (نسخه kondari)

http://www.mediafire.com/?s3ihtcifnybsnak

2.بقره طارق شرح - 38 دقیقه - 8MB  (نسخه abdullatif)

http://www.mediafire.com/?r3sxq791zp0vxc7

3.بقره طارق شرح - 37 دقیقه - 8MB (نسخه mazameer)

http://www.mediafire.com/?fa6atcx3s666eov

4.بقره طارق شرح - 32 دقیقه - 7MB (نسخه radioquran)

http://dl.aviny..Baqareh-238-252-Tareq-Sharh.mp3

 

 

*** مقطع معروف این تلاوت : (شاهکار استاد در مقام نهاوند) ***

وَلَمَّا بَرَزُواْ لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُواْ رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا

http://s5.picofile.com/file/8113869776/mustafa_va_lamma_barazo.mp3.html

 http://www.aparat.com/v/NdvwM

 

نظرات (۴)

سلام

مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هردم***جرس فریاد می داردکه بربندید محملها

اجرتون با قرآن
سلام داداشم,شاد باشی همیشه.چرا از این تلاوت 4 نسخه مختلف هستش؟مگه به غیر از کسی که صاحب مجلس بوده و جناب مصطفی رو دعوت کرده,دیگر حضار هم تلاوت رو ضبط میکنن؟

پاسخ:
پاسخ: سلام دوست عزیز
این که یک نفر ضبط کرده یا بیشتر رو خبر ندارم، با این که اون موقع افراد کمی دستگاه ضبط داشتن ولی اگه کسی از مستمعین دستگاه داشت و میخواست ضبط کنه فکر نکنم مانعش می شدن.حتی در زندگی نامه مصطفی اسماعیل، اسم چند نفری اومده که در محافل مختلف شرکت می کردن و باصطلاح پای ثابت تلاوت های مصطفی بودن تا تلاوت ها رو ضبط کنن مثل ابراهیم قاسم،حاج حسین فرج و ...

ضمنا مسئله دیگه این هست که خیلی از این تلاوت ها از رادیو ضبط می شده و شبکه های رادیویی هم خیلی روی این نوارها دستکاری می کردن.مخصوصا چون ساعت پخش تلاوت در رادیوها محدود هست زمان تلاوت رو کم و زیاد می کردن و بعضی قسمت هاش رو حذف می کردن.نمونه این تلاوتها خیلی زیاده (مثل تلاوت یوسف حاقه که قبلا براتون گذاشتم،70 دقیقه هست ولی 50 دقیقه ایش پخش میشه،یا تلاوت فاطر حاقه و..) البته برعکسش هم هست،یعنی گاهی اوقات، قسمتهایی از تلاوت ها رو تکرار میکردن تا مثلا تلاوت 20 دقیقه ای بشه نیم ساعت!!

مسئله آخر هم این که بعضی ها هم روی کیفیت صدای تلاوت ها تغییرات ایجاد می کنن و اکو میذارن و... که برای همین بعضی وقت ها تشخیص این که کدوم تلاوت اصل هست سخت میشه (پیش خودمون بمونه،ولی خودم هم رو چند تا تلاوت اکو گذاشتم و تو وبلاگ قراردادم )

ببخشید سرتون رو درد آوردم،این ها علت هایی بود که به ذهنم رسید.به هر حال، این مسائل و احتمالا یکسری عوامل دیگه که من ازشون خبر ندارم باعث شده نسخه های مختلفی از تلاوتهای اساتید وجود داشته باشه

با عرض سلام وادب خدمت شما بنده علاقه ی بسیار زیادی به استاد مصطفی اسماعیل دارم و می خواستم از زحمات شما تشکر کنم.اجرتون با صاحب قرآن. میخواستم بدونم این تلاوت های جدید که از صدا و سیمای مصر برای اولین بار پخش میشه رو از کجا گیر میارید؟

پاسخ:
پاسخ: سلام، البته این تلاوت های جدیدی که از مصطفی اسماعیل گذاشتم، از صدا و سیمای مصر پخش نشده، این تلاوت ها رو افرادی که نوارهای قدیمی در اختیار دارن تو سایت های قرآنی عربی منتشر می کنن.مثل سایت عبدالباسط (abdulbasset.com) ، منشاوی (alminshawy.com) و مزامیر (که البته فیلتر هست!)
تلاوت های تصویری جدیدی که تلویزیون مصر پخش می کنه رو هم میتونید تو همین سایت های عربی پیدا کنید.
سلام آقا مصطفی.ممنون از جواب سوالم,بله داداش حق با شماس. تو کتاب حیات الشیخ مصطفی اسماعیل تحت ظل القرآن نوشته شده رادیو استاد رو مجبور کرد تلاوت هاشون رو که در اصل بالای دو ساعت هستش رو نیم ساعت بخونن(خودت بهتر از من در جریانی)و تازه بعضی قطعات رو طبق فرمایش شما حذفش میکنن.(عده ای از محققان عقیده دارند تلاوت های از شیخ مصطفی در دست خود مردم مصر هستش"سمیعه ها"که به رادیو تحویل ندادند و چه بسا تلاوت های 1930 تا 1950 رو خود مردم داشته باشند.)مرسی که خوندی. موفق باشی,یاعلی

پاسخ:
پاسخ: سلام، فرمایشتون کاملا درسته، در مورد این افرادی که نوارهای استاد رو در اختیار دارن و به کسی هم نمیدن، مطلب زیاد هست. سعی می کنم تو یه پست جداگانه درباره این افراد و کلا ماجرای تلاوت های جدیدی که از مصطفی و قرا قدیمی دیگه پیدا میشه توضیح بدم (البته اگه فرصت داشتم)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی