مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی

درخواست از علاقه مندان به تلاوت های استاد عبدالباسط

پنجشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۴۲ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

مدتی قبل، یک تلاوت تصویری جدید از استاد عبدالباسط  از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، تلاوتی استودیویی از سوره مبارکه آل عمران که جزء تلاوتهای نادر استاد هست و تا به حال فایل تصویری و یا حتی صوتی این تلاوت در اینترنت منتشر نشده.

برادر گرامی آقا محمود عزیز که پیگیر تلاوت های استاد عبدالباسط هستند و این تلاوت رو دیدند، فقط تونستن چند لحظه از تلاوت رو ضبط کنند، خیلی هم تلاش کردن تا این تلاوت رو به صورت کامل از خود شبکه قرآن تهیه کنند، ولی متاسفانه موفق نشدند ( به فرموده خودشون : جای تعجبه وقتی همه جور فیلم و ویدیو از همه نوعش تو اینترنت پخشه، اون وقت برای یک تلاوت قرآنی آدم انقدر باید دردسر بکشه!!!)

برای همین از همه علاقه مندان به تلاوت های استاد عبدالباسط خواسته اند که با توجه به این که احتمالاً باز هم این تلاوت از قرآن سیما پخش میشه، هر کدوم از دوستان که این تلاوت رو مشاهده کردند و امکانش رو داشتند، حتما ضبط کنند و در اختیار بقیه قرار بدهند. که فله اجر عظیم!!!

این هم یک عکس از تلاوت مورد نظر:

 

 

***

تشکر فراوان از استاد ماجد عزیز که این تلاوت رو در اختیار ما قرار دادن، البته چند دقیقه ابتدایی تلاوت ضبط نشده:

http://www.gulfup.com/?g8gNe8

http://www.abdulbasset.com/forum/t1946

نظرات (۱۱)

جناب آقای ماجد سلام. شما همان شخصی هستید که چند ماه پیش تلاوت آل عمران از هند (یا پاکستان) را منتشر کرد؟ ضمنا اگر این تلاوت آل عمران را برایم بفرستید ممنون میشم. ایمیل من را از طریق آقا مصطفی دریافت کنید. خیلی ممنون
واقعا جای تاسفه
با عرض معذرت از برادران گرامی
اگه یه چیز مسخره رو سرچ کنی همه جا پیدا میشه اما اگه ...
چی بگم این همه گنجینه های تلاوت رو نمیدونم میخوان با خودشون کجا ببرند؟
چرا نمیذارن همه از اینا استفاده کنند؟
اگه از دوستان عزیز کسی جواب این کار اونا رو میدونه به ما هم بگه
پاسخ:
پاسخ: جانا سخن از زبان ما می گویی...
با این سرعتی که تو اینترنت ایران هست دانلود یکجا 10 گیگ ممکن نیست.
پاسخ:
پاسخ: درسته که حجمش خیلی زیاده، ولی چون لینکش مستقیم هست و امکان resume یا ادامه دانلود داره، دوستانی که اینترنت شبانه رایگان دارن میتونن این ها رو دانلود کنن، یعنی اگه شبی حداقل 200-300 مگابایتش دانلود بشه تقریبا بعد یک ماه کامل میشه!!!
اما سوره آل عمران آیه 37 اگه دقت کرده باشین کلمه " یُبَشِّرُکَ " را " نبَشِّرُکَ " میخواند به سکون حرف " باء " . و هم چنین است کلمه و " یُعَلِّمُهُ " در آیه 48 که نعلمه می خواند. فکر می کنم این اشکالات جزئی باشد ولی ربطی به اختلاف قرائت نداشته باشد.

پاسخ:
پاسخ: این دو مورد هم جزء اختلاف قرائت هست، باز هم استاد داره طبق قرائت حمزه تلاوت می کنه. (البته مورد اولی که اشاره کردین در واقع آیه 39 هست که به صورت "یَبشُرُک" تلاوت می کنن)
با سلام خدمت همه عزیزان اگه این تلاوت بازم پخش شد ان شاءالله ضبطش میکنم.
پاسخ:
پاسخ: ان شاء الله
سلام
اینکه چرا نمیذارن همه از اینا استفاده کنند مشخصه، این یه مسئله تجاریه نه قرآنی و با چند تا گونی اسکناس قابل حله
من 12-13 سال پیش این تلاوتو از همین شبکه روی کاست ویدئو ضبط کردم البته فقط 9 دقیقه آخرش و با این حسن که تصویرش فول اسکرینه امروز آرشیوم رو زیرو کردم و پیداش کردم اگه مایل باشید براتون کچر کنم
پاسخ:
پاسخ: سلام خدمت استاد ماجد عزیز
لطف خیلی بزرگی می کنید اگه این تلاوت رو آماده کنین، میتونید خودتون تو سایت عبدالباسط بذارین، حتما هم یه اسم جالب براش انتخاب کنین، مثلاً فیدیو ناااااااادرة لأول مرة علی النت یا مفأجاااااة الکبری!!!!
  • مسعود عباسی
  • سلام
    یه تلاوت استودیویی از استاد شعیشع وجود داره که در اون از سوره ی قارعه تا سوره ی ناس رو تلاوت می کنند. این تلاوت رو من تو نت گیر نیاوردم. فقط یکی دو تا سایت 15 دقیقه ی اولش رو گذاشته بودند که خب ناقص بود. اگه می تونید کاملش رو پیدا کنید و ما رو خوشحال نمایید...ممنون

    پاسخ:
    پاسخ: علیکم السلام. چشم دنبالش می گردم، ان شاء الله که بتونم پیداش کنم.
    سلام
    مطلب مهمی درج شده است لطفا بازدید فرمایید
    یاعلی
    پاسخ:
    پاسخ: علیکم السلام، منظورتون بحث شیعه بودن منشاوی هست؟ این موضوع از خیلی وقت قبل هم مطرح بود، اگه صحت داشته باشه که خیلی خوبه، ولی به نظر من دلایلش کافی و قانع کننده نیست.
    سلام
    از لطفتون ممنونم .
    کار قرآنی خستگی نداره .

    من همه تلاوتها راگوش ندادم اگه عمری باقی موند و گوش دادم .تلاوت های برگزیده رارو وبلاگ میذارم.در ضمن ترتیل استاد به صورت صفحه را که حاصل تلاش خودم هست را به زودی رو وبلاگ میذارم.
    التماس دعا

    پاسخ:
    پاسخ: علیکم السلام، اجرکم عندالله

    سلام
    در سوره طه آیه 13 کلمه اخْتَرْتُکَ را اخْتَرْناکَ می خونن که اشتباه هست .البته معنی تا حدودی عوض نمیشه ولی نباید در کلام وحی تغییر داد.
    مثال : در کلمه " خدا " اگه بگیم نقطه که چیزی نیست کجا باشه با لا یا پایین ولی اگه نقطه بیاد پایین شاید شکل ظاهری تغییر زیادی نکنه ولی معنی عوض میشه .
    از ریز بینی شما خوشم میاد.
    التماس دعا.

    پاسخ:
    پاسخ: علیکم السلام
    این اشتباه نیست دوست عزیز، دارن به قرائت حمزه تلاوت می کنن، برای این که مطمئن بشید میتونین این صفحه رو ببینین :
    http://s5.picofile.com/file/8122214376/quran_hamze.jpg
  • مسعود عباسی
  • سلام
    لطفا از فایلهای صوتی و تصویری کمیاب استاد شعیشع هم به وبلاگتون اضافه کنید...

    پاسخ:
    پاسخ: علیکم السلام، متاسفانه تلاوت خاص و جدیدی از استاد شعیشع سراغ ندارم، فقط یه تلاوت تصویری هست که دو سه سال قبل برای اولین بار از تلویزیون مصر پخش شده (تلاوت های رمضانیة) و شاید براتون جدید باشه، تلاوت استودیویی از سوره یوسف:
    http://www.4shared.com/video/Z9am3t6Y/_______-_YouTube.html
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی