مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز یکی از شاهکارهای تاریخی و تکرار نشدنی اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل رو به شما عزیزان تقدیم می کنم، یکی از تلاوت های خاص و متفاوت استاد که نسبتا کمیاب و کمتر شنیده شده ست، ولی خودم این تلاوت رو خیلی دوست دارم و به نظرم جزء ده تلاوت برتر استاد به شمار میاد. از تلاوت هایی که از ابتدا تا انتها إبداع مابعده إبداع هست (به خصوص پنج-شش دقیقه اول تلاوت که ابداع غیر مسبوق هست!!!)

 

 

برخلاف اکثر تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل از سوره حجرات که از آیه 13 (یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم) شروع میشه، در این تلاوت از ابتدای سوره حجرات شروع می کنن و در ادامه سوره حاقه رو به زیبایی هر چه تمام تر قرائت می کنند که میشه گفت زیباترین و ملکوتی ترین سوره حاقه در بین صدها تلاوتی که استاد از این سوره انجام دادن هست.

متاسفانه به خاطر مشکلی که در میکروفون یا سیستم ضبط پیش اومده بود، چند دقیقه اول تلاوت خوب ضبط نشده و خش دار هست، و به همین دلیل در بعضی از نسخه ها این چند دقیقه ابتدایی رو حذف کردند. و یا در نسخه ای که از رادیوقرآن پخش شد بسم الله و آیه اول سوره حجرات رو از یک تلاوت دیگه جایگزین کردند!!!

 

حجرات 18-1 ، حاقه 24-1 ، نازعات 33-26 ، بلد 18-1  / سال 1967 میلادی

من أرووووووووع التلاوات الشیخ

 

-نسخه اول تلاوت، به مدت 68 دقیقه و حجم 15 مگابایت (مع صدی)

http://www.mediafire.com/?fxvjd2cdhlsi4ij

 

-نسخه دوم تلاوت، به مدت 73 دقیقه و حجم 17 مگابایت (دون صدی)

http://www.mediafire.com/?axip97mx2wq307l

 

-نسخه سوم تلاوت، به مدت 62 دقیقه و حجم 21 مگابایت

http://www.quranarchive.org/index.php?option..1620

 

-مقطعی زیبا از تلاوت، آیات ابتدایی سوره حاقه

http://s5.picofile.com/file/8135002300/mustafa_haqqah.mp3.html

 

دو مقطع از این تلاوت رو کارشناسان محترم سایت انجمن قاریان از نظر نوع مقامات تحلیل کردند که می توانید در این صفحه مطالعه بفرمایید.

نظرات (۵)

سلام.این تلاوت جز تلاوات فاخر‎ ‎اکبرالقرا استاد مصطفی اسماعیل هس ک اساتید باید آنرا ب شاگردانشان آموزش دهند، اگر من استاد قرآن بودم ب شاگردانم واجب میکردم این شاهکار فاخر را هزار بار یا بیشتر گوش کرده و یاد بگیرند.جهت عزت اسلام و مسلمین و شادی روح استاد مصطفی اسماعیل بر احمد مختار صلوات.اللهم صل علی الرسول و آله
  • محمد حسین امینی
  • سلام بر شما
    از مطلب خوبتون متشکرم. لطفاً از شاهکار های تلاوت اکبرالقراء بیشتر مطلب بگذارید.
    سلام
    یه سوال
    اگه براتون امکانش هست لیست قاریان مصری که تو رادیو مصر تلاوت کردن را رو وبلاگ بذارید.
    ممنون
    پاسخ:
    پاسخ: سلام، در این صفحه اسم اکثر قراء قدیمی مصر و خلاصه ای از زندگینامه هر قاری به زبان عربی اومده، و در مورد قاریانی که در رادیومصر تلاوت می کردن نوشته شده قرأ بالإذاعة یا التحق بالإذاعة :
    http://www.mazameer.com/vb/archive/index.php/t-152531.html

    لیست کامل ترش هم در این صفحه هست که اسامی قاریان بیشتری رو آورده:
    http://eygpt.forumegypt.net/t5484-topic
    سلام"
    با افتخارلینک شدید.
    درصورت صلاحدید مارا بانام آهوی قرآن لینک کنید.
    پاسخ:
    پاسخ: سلام. ممنون، وبلاگ شما هم لینک شد.
    با سلام و خسته نباشید لطفا اگر امکان دارد در مورد زندگی نامه استاد احمد ندا نیز مطالبی بنویسید همچنین تصویری در فضای مجازی وجود دارد که به ایشان نسبت می دهند ایا صحت دارد

    پاسخ:
    پاسخ: سلام
    استاد احمد نداء از قاریان خیلی قدیمی و در واقع پایه گذار سبک جدید تلاوت ها در کشور مصر هستن. متولد سال 1852 میلادی، و در مسجد امام حسین (ع) هم تلاوت می کرد و با این که در اواخر عمر ایشون گرامافون و سیستم های ضبط صدا در دسترس بود، بنا به اعتقاداتی که بعضی از قراء قدیمی داشتن از این که تلاوت هاش ضبط بشه ممانعت می کرد و برای همین هیچ تلاوتی ازش باقی نمونده. در نهایت هم سال 1932 یا 1939 میلادی از دنیا رفتن. توضیح بیشتر درباره شیخ احمد ندا رو در این صفحه میتونید بخونید:
    http://www.gharian.ir/archive/index.php?thread-1759.html
    یه مطلب هم جدیدا در یکی از سایت ها دیدم که نوشته بود جناب احمد نداء در انقلاب سال 1919 مصر که علیه انگلیس برپا شده بود نقش داشت و به منزل آقای سعد زغلول که رهبر انقلابیون بود می رفت و اعلامیه های این شخص رو گرفته و در محافلی که تلاوت می کرد بین مردم پخش می کرد!!
    عکسی که اشاره کردین رو در چند سایت عربی هم دیدم و ظاهرا باید عکس خودشون باشه:
    http://s5.picofile.com/file/8135210626/ahmad_neda.jpg
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی