مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی دیگر از محافل تاریخی استاد مصطفی اسماعیل را تقدیم شما عزیزان خواهم کرد، که سال 1963 میلادی در مسجد سلامة الراضی برگزار شده و استاد در این محفل دو تلاوت زیبا و به یاد ماندنی انجام دادند. (مسجد سلامة الراضی از مساجد معروف شهر قاهره است که مقبره جناب سلامة بن حسن الراضی الشاذلی یکی از علما و عرفای معروف کشور مصر در این مکان قرار دارد)

 

 

استاد مصطفی اسماعیل / قاهره، مسجد سلامة الراضی / 1963.12.05

 

تلاوت ربع اول : سوره قصص، آیات 27-1، به مدت 55 دقیقه

دانلود با کیفیت 32kbps و حجم 12 مگابایت

دانلود با کیفیت 128kbps و حجم 50 مگابایت

 

تلاوت ربع دوم : سوره ق ذاریات حاقه نازعات، به مدت 61 دقیقه

دانلود با کیفیت 32kbps و حجم 14 مگابایت

دانلود با کیفیت 128kbps و حجم 56 مگابایت

 

نظرات (۸)

من هم اول فقط تلاوت سوره علق منشاوی (مربوط به حشر وعلق و ...) رو که تقریبا هر روز شبکه 3 قبل اذان مغرب میذاشت رو شنیدم و شیفته اش شدم.
بعد حمد عبدالباسط رو شنیدم و شیفته اش شدم!
بعد فجر مصطفی رو شنیدم و باز هم شیفته اش شدم!!
سر آخر چند تلاوت از منشاوی گوش دادم و تا حالا شیفته هر سه تا به خصوص منشاوی هستم!!!
سلام-تلاوت های ایام جوانی مصطفی اسماعیل که قبل از چهل سالگی باشه را میشه از جایی پیدا کرد یا خودتون بگذارید برا دانلود؟
پاسخ:
پاسخ: سلام، قدیمی ترین تلاوتی که فعلا از استاد مصطفی اسماعیل وجود داره مربوط به سال 1945 و چهل سالگی استاد هست(سوره حج):
http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/33
و تا جایی که من اطلاع دارم هنوز تلاوتی قدیمی تر از این منتشر نشده.
  • علی کریمیان
  • سلام علیکم
    منظور از ربع چیست؟
    پاسخ:
    پاسخ: سلام، منظور همون نوبت تلاوت هست که در دو نوبت تلاوت کردن، قبلا هم در این صفحه توضیح داده بودم:
    http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/214
    *
    در مورد سوالی که دیروز پرسیده بودید خواستم براتون ایمیل بفرستم ولی ظاهراً این آدرس ایمیلی که گذاشتین مشکل داره و نمیشه چیزی فرستاد.
    یک سوال:
    شما به دلیل تشابه اسمی به مصطفی اسماعیل علاقمند و بعد شیفته تلاوت هاش شدید یا از اول با استماع تلاوتش فیض می بردید؟؟؟؟
    در ضمن اگه متوجه شده باشید من خیلی می گم در ضمن و ضمنا و ...!
    پاسخ:
    پاسخ: من اوایل بیشتر به تلاوت های عبدالباسط و منشاوی و تا حدودی شحات علاقه داشتم، تا این که سال 85 این تلاوت رو از رادیوقرآن شنیدم:
    http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/93
    بعدش هم که این ها رو شنیدم و دیگه رفتم تو خط تلاوت های مصطفی:
    http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/58
    http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/61
    سلام داداش
    چرا از استاد محمود شحات تلاوت نمیزارین؟
    میدونم بیشتر قاریای قدیمی مصرو دوست دارین و تاکید تون بیشتر روی قاریان قدیمیه
    اما ایشون هم تو عصر خودشون یکی از بهترین هاست و به نظر من در حال حاضر نظیرش توی مصر نیست.
    فکر نکنید که این حرف من تعصبیه ها نه اصلا اینجور نیست.
    پاسخ:
    پاسخ: سلام، تا جایی که من اطلاع دارم حداقل 6-5 وبلاگ مخصوص جناب محمود شحات مشغول فعالیت هستن، خود شما هم که تو وبلاگتون زیاد از ایشون تلاوت میذارین. دیگه چه نیازی هست که من هم بذارم؟!، در ضمن همین چند وقت قبل یه تلاوت ازش گذاشتم:
    http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/149
    اتفاقا من میخواستم به شما بگم که خیلی وقته از مصطفی تلاوت نذاشتین!!
    هر دو تلاوت را بدقت گوش دادم و از صدا، لحن و اجرای استاد حظ فراوان بردم. خداوند ایشان را از مغفرت گسترده خویش محروم نکند ان شاالله، از دوست خوبم آقا مصطفی نیز تشکر می نمایم.
    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام داش مصطفی چطور میشه با جناب محمود که میگفتین در تلاوتهای استاد عبدالباسط متخصص هستن در ارتباط بود؟ ممنون.
    راستی بابت این تلاوتای سلطان القرا تشکر.
    پاسخ:
    پاسخ: سلام، این آدرس وبلاگشون هست:
    http://abduminesm.blogfa.com
    در منتدیات عبدالباسط هم عضو هستن:
    http://www.abdulbasset.com/forum/u3
    سلام اون مقطعی رو میخوام ک مستمع ب مصطفی میگه خدا بکشه تو را ک انقد قشنگ میخونی.......
    پاسخ:
    پاسخ: سلام، تو یکی از سایت ها که در مورد مستمعین مصطفی اسماعیل بحث شده بود، نوشته بودن که در یکی از تلاوت ها شخصی همچین حرفی به استاد میزنه:
    ربنا یاخدک یاشیخ مصطفى عشان ارتاح من سمعک (خدا تو رو بکشه ای شیخ مصطفی، که ما از شنیدن صدات راحت بشیم!!)
    ولی خودم هنوز نتونستم تلاوتی که در اون این حرف گفته میشه رو پیدا کنم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی