مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی

تلاوت جد?د از استاد عبدالباسط، سوره فرقان، پاکستان1967

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۰۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرح?م

تلاوت? جد?د و ز?با از استاد عبدالباسط که ا?ن هفته برا? اول?ن بار در ا?نترنت منتشر شده:

 

سوره فرقان، آ?ات 77-58 / پاکستان، سال 1967 م?لاد? / به مدت 13 دق?قه

دانلود با ک?ف?ت 32kbps وحجم 3 مگابا?ت:

http://www.gulfup.com/?Enu3Nk

دانلود با ک?ف?ت 128kbps وحجم 31 مگابا?ت:

http://www.4shared.com/mp3/BslgfjMgce/Furqan__Pakistan_1967_.html

 

تشکر و?ژه از آقا? هادو? که نقش مهم? در انتشار ا?ن تلاوت داشتند!!

 

تصو?ر? نادر از استاد عبدالباسط و محمود خل?ل الحصر? در کشور پاکستان -1967

 

 

نظرات (۱۵)

دو تا نظر آخر با هم هستند چون م?گه شما تنها مجاز به وارد کردن 2000 حرف هست?د.
با تشکر بابت گذاشتن ل?نک تلاوت ها? کامل ?وسف.البته من خودم ?ه بار به هم?ن سا?ت مراجعه کردم و طبق دستور شما در قسمت جستجو? سا?ت نام هر قار? که وارد م? کردم چ?ز? نم? اورد.
جستجو در سا?ت ها? عرب? خ?ل? معضل بزرگ? است. چون به جا? ? معمول با?د ? مخصوص عرب? با دونقطه در ز?ر را وارد کن?د. ?ا مثلا حرف و ، و ک (که در فارس? رو? ک ، ء ندار?م.)
در سا?ت الکعبه نام قار?ان به تفک?ک حروف الفبا آمده بود و ن?از? به جستجو نبود.
در ضمن ممنون بابت ا?ن تلاوت. وظ?فه بنده بود که ?ک گوشه د?گه از ز?با?? ها? تلاوت استاد رو نشون بدم.
سلام
ف?لم قد?م? مصطف? اسماع?ل جالب بود ، مخصوصاَ (همه ادم ها تو ف?لم داشتن راه م?رفتن )!!! من تلاوت مصطف? کم گوش دادم ول? ?ه تلاوت قد?م? مربوط به سال 1965 حجرات -قاف گوش دادم ، همون که اولش استاد دو بار پوف م? کنن!! خ?ل? ز?با و دل نش?ن بود . ول? من تفاوت? ب?ن حرف ح و ه و أ إ در تلاوت استاد ند?دم ، البته شا?د به خاطر خراب شدن صدا? استاد در سال ها? آخر عمر باشد ?ا ... و البته حرف همزه در تلاوت استاد شباهت کم? به همزه دارد .
من اگر بخواهم 4/30 را رند کنم م? گو?م 30 نه 31. حجم ا?ن تلاوت را م?گو?م.
در ضمن ا?ن تلاوت با د?گر تلاوت ها چند تفاوت اساس? دارد.
در همه تلاوت ها? سوره فرقان استاد ابتدا تا و سبح بحمده خوانده ،بعد از وقف ، و کف? را خوانده و دوباره کل آ?ه را م? خوانند.
آ?ه دوم تفاوت? ندارد.
آهنگ ت?که بعد? متفاوت است با بق?ه تلاوت ها. ب?ات در ا?ن تکه استفاده شده و بعد از آن هم تبارک الذ? شروع شده و ا?ن که ه?چ تکه ا? از قبل آن تکرار نم? شود جالب است. انگار م?خواهد با عجله به آخر تلاوت برسد.
اوج گ?ر? زود مشاهده م?شود.
و هو الذ? تا به حال با ا?ن شدت صوت? در تلاوت استاد به کار نرفته.
استاد زود از ب?ات خارج م?شود.
و عباد الرحمن معمول? است.
سلام
ممنون که ازا?ن استادبزرگ تلاوت جد?دم?گذار?دوپ?گ?ر? م?کن?د.
موفق باش?د
نحل منشاو? منظورمه
چرا تلاوت ا?ن قدر کوتاهه؟؟ اصلا خوشم ن?امد. تلاوت? با ا?ن ز?با?? و صدا? آماده (البته صدا در نسخه شما نه ، در نسخه ناقص بنده) حداقل با?د 40 دق?قه م? بود تا واقعا لذت ببرم.
نسخه 4 دق?قه ا? رو برا? همه بذار?د تا مقا?سه کنند ک?ف?ت صدا رو.
پاسخ:
پاسخ: نسخه 4 دق?قه ا? که جناب عال? ضبط کرده بود?ن:
http://s5.picofile.com/file/8136765600/%D9
حاقه و شمس رو م? تونم.
گوش م?دم بعدا. تا فردا تحل?له.
در ضمن گوش دادن دو ساعت تلاوت صبر ز?اد? م?خواد. اون وقت تحل?ل هم بکنم؟ رحم کن?د!
بفرست?د ول? در ?ک هفته آماده م?شه! در ضمن من به آهنگ ها? عبدالباسط مسلط ترم ول? چون مصطف? آهنگاش با منشاو? و عبدالباسط که تقر?با شب?ه همند ، فرق داره کارش سخت تره.
پاسخ:
پاسخ: ان شاء الله تلاوت رو ا?م?ل م? کنم.
?ک هفته که خ?ل? زود هست، اگه ?ک ماه بعد هم بفرست?ن خ?ل? خوبه!!
سلام.من تلاوت? از استاد عبدالباسط م? خواستم از سوره نجم آ?ات 1 تا 30 که درآن استاد ا?ه وکم من ملک ف? السموات لاتغن? شفاعتهم را در دستگاه سه گاه تلاوت کردند.وهمچنین ا?شان در ا?ن تلاوت مقام سه گاه وحجاز رو ترک?ب کردن.البته باک?ف?ت مطلوب باشه.چون نسخه فورش?رد ک?ف?ت مطلوب? نداشت. خ?ل? ممنون.
پاسخ:
پاسخ: سلام، از سوره نجم30-1 ا?ن تلاوت رو پ?دا کردم،
http://www.4shared.com/mp3/zrSAByvcba/3-2__1-30___.html
اما نم?دونم همون تلاوت موردنظر شما هست ?ا نه، اگه م?شه ?ه مقطع ?ا کل تلاوت? که م?گ?د ب? ک?ف?ت هست رو بفرست?د شا?د بتونم بهتر کمک کنم، چون از رو? مقامات و .. نم?تونم چ?ز? تشخ?ص بدم.
با سلام-نسخه با ک?ف?ت تلاوت ها? کامل ?وسف را از کجا م?شه پ?دا کرد؟
پاسخ:
پاسخ: سلام، در ا?ن صفحه مجموعه نسبتاً کامل? از تلاوت ها? استاد کامل ?وسف هست:
https://archive.org/details/ALKABBAH.COM-KAMEL-BAHTIMY
ا?ن استود?و??ه مگه نه؟ شا?د صبر? منشاو? باشه
پاسخ:
پاسخ: صبر? منشاو?؟؟!!!
تلاوت نحل 81-51 از شاهکارها? معروف و تار?خ? استاد محمد صد?ق منشاو? هست که در کشور ل?ب? خونده
تکرارش آهنگ جالب? دارد مثل وصل و اما بنعمت ربک فحدث به سوره شرح در تلاوت فجر و قصار که گذاشت?د. البته آن تکه ترک?ب? است از 2 ?ا 3 مقام. در هر صورت ا?ن هم ز?با بود.
والذ?ن ?قولون را معمولا با درجه جواب م? خوانند و هرگز نشن?دم که به آ?ه انها ساءت وصل کنند و هم?شه هم ا?ن آ?ه را با صدا? بم م? خواندند.
آهنگ آ?ه بعد? شب?ه و الذ?ن ذکرو در اواخر تلاوت است.
تکه بعد? به عجم شب?ه است ول? نم? دانم دق?قا چ?ست. تقر?با قرار عجم.
دو رگه شدن در و من ?فعل ذلک ?لق مشاهده ول? در ادامه بهتر م? شود. جواب عجم.
از ا?ن جا به بعد را ب?ش از 50 بار گوش دادم. خ?ل? ز?باست مخصوصا تحر?ر تو گلو?? در کلمه فاولئک. از ا?نجا به بعد دو بار جواب عجم آورده م? شود. فراز آخر? ?ک? اش است که با درجه صوت? قرار خوانده شده ول? در اصل آهنگ جواب عجم است.
بم و ز?ر استاد در دو تکه بعد? مشاهده شده و دوباره به بم منتقل شده تا بعد از آن دوباره در آ?ه والذ?ن ?قولون جواب عجم آورده شود.
در ضمن تلاوت نسخه دوم هم بس?ار پا??ن تر از نسخه شبکه قرآن است. شوهر خاله من دوست آقا? ضرغام? است ظاهرا. سفارش م? کنم(عجب شانس?!!)
در تکه بعد? ب?ات? آورده م? شود که معمولا در آخر?ن تکه تلاوت استفاده م? شود. ول? دو آ?ه بعد هم تلاوت م? شود. در پا?ان به نظرم با عجم و احتمالا ترک?ب با مقام د?گر? تلاوت تمام م? شود.
باور کن?د خسته نم? شوم از تحل?ل تلاوت ها. هر چ? خواست?د بهم بگ?د تا تحل?ل و مقام شناس? کنم. لذت? دارد ها .... بر?د ?اد بگ?ر?د مقام ها را آقا مصطف? چون پ?امبر گفتند کس? که قرآن را با تغن? و آهنگ نخواند از ما ن?ست.
ممنون و خدا حافظ.
پاسخ:
پاسخ: ?ه دوست? ازم خواسته بود تحل?ل تلاوت هودحاقه شمس مصطف? رو تو وبلاگ بذارم:
http://mustafa-ismail.blogfa.com/comments/?blogid=mustafa-ismail&postid=198&timezone=12600
اگه آمادگ? دار? که مقام شناس? ا?ن تلاوت رو انجام بد? اطلاع بده تا تلاوت رو برات بفرستم، فقط از قبل گفته باشم که تلاوتش 2 ساعته هست!!!
چشم. ?ک ماه د?گه آماده م?شه!!!
ع?ب تلاوت منشاو? رو هم بگ?د چون الان قرآن دم دست ن?ست نگاه کنم.
پاسخ:
پاسخ: کلمه "فإل?ه" رو "إل?ه" خونده
گورنر ?عن? چ?؟؟!! ?ه قرآن دارم با حاش?ه اردو ، خ?ل? شب?ه ا?نه.
پاسخ:
پاسخ: ا?ن طور که گوگل ترانسل?ت م?گه گورنر ?عن? فرماندار
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی