مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی
بسم الله الرحمن الرحیم

عکسی بسیار نادر و کمیاب از استاد مصطفی اسماعیل در کشور لبنان، که در سال 1965 میلادی و بعد از دریافت نشان ویژه از رئیس جمهور لبنان گرفته شده است،

این عکس رو قبل از این با کیفیت بسیار پایین در بعضی از سایت ها دیده بودم، تا این که چند روز قبل، صاحب النوادر استاد ماجد عزیز این عکس بسیار زیبا و با کیفیت رو به ما هدیه دادند:

 

الشیخ مصطفی قد نال وشاح الارز من رتبه کوماندوز فی ینایر‏1965‏ من الرئیس اللبنانی الاسبق شارل حلو

 

تصویر قدیمی رو هم قرار میدم تا ببینید و مقایسه کنید:

 

یه عکس هم چند وقت قبل در وبلاگ گذاشته بودم و فکر می کردم مصطفی اسماعیل هست (post101)، که استاد ماجد تذکر دادن این عکس شیخ احمد الرزیقی هست :

 

نظرات (۲۰)

خوشحالم که در سرویس ایرانی chmail ایمیل زدند.
در ضمن ظاهرا یک نفر از آشنایان نوادر خیلی خیلی نادری از استاد شحات دارند سعی می کنم که آن ها را به چنگ (!) بیاورم.
  • قاری بیداری اسلامی استادمحمدصدیق منشاوی
  • شیخ عمر کافی می گوید منشاوی را در تمام عمرم به کل قاریان برتری و ترجیح می دهم
    الشیخ عمر عبد الکافی :الشیخ المنشاوی انا أقدمه طول عمری على کل المقرئین فالشیخ المنشاوی یقرأ القرأن من داخل قلبه اذا کان أبو موسى الأشعری أوتی مزمارا من مزامیر ال داود فهکذا أرى فضیله الشیخ المنشاوی وکان حنون فی قرائته یقرأ وکأنما یفسر وقد کنت صغیرا وأفهم القرأن من خلال قرائته
    سلام برادرمصطفی نکته ای را میخواستم بگم درنظرات بعضی هاسعی دارن نظرات خودشان راتحمیل کنند. تبلیغ یک قاری رامیکنند انگارفقط آن قاری برگزیده است یاچرا یک قاری نوارخواننده زن راگوش میکرده دف میزنه یاشیعه بوده یا سنی. اصلازندگی خصوصی قاری چه اهمیتی دارد، خواندن تلاوت زیبا وتاثیرگذارمهم است. بعضی از ایرانی ها خودشان را برتر ازقاری های مصری میدانن وحتی ایراد هم میگیرن، درحالیکه از اختلاف قرائات چیزی نمیدانند. ببخشید مزاحمتان شدم
  • مـؤســسه قــرآنــی إقـــــــــرأ
  • جزاکم الله احسن الجزاء.
    مایه روشنی چشم اهل قرآن است.
    خداوند به شما توفیقات عالیه عنایت فرماید.
  • قاری بیداری اسلامی استادمحمدصدیق منشاوی
  • الشیخ أحمد العجمی یقول :الشیخ المنشاوی من أفضل القراء تجویداوحفظا

    لذا به خاطر همه این مسائل درست است در جستجو ها استاد مصطفی به لقب اکبر القرا یا قاری مصر لاول مشهوره

    اما استاد منشاوی ده ها لقب بالاتر داره
    مثلا لقب امیر القراء ریحانة القرا
    الشیخ محمد فخر القراء المصریین على مدى الازمان = شیخ محمد فخر قاریان مصر در طول زمان است
    المنشاوی الافضل من دون منازع = منشاوی بدون منازعی برترین است
    متعب من بعده = منشاوی قراء بعد از خودش را به سختی انداخته
    الذى أتعب من بعده = کسی که قراء بعد از خودش را به سختی انداخته
    سبق من قبله وأتعب من بعده = از ماقبل خودش پیشی گرفته و مابعدش را به سختی انداخته
    المنشاوی هو رأس القراء = منشاوی سر قاریان است
    أشهر القراء المصریین للقرآن الکریم = منشاوی مشهور ترین قاریان مصری است
    أشهر قراء القرآن الکریم = مشهور ترین قاری

    که همین لقب اشهر القراء اشهر المقرئین رو دچندبار شیخ دکتر احمد کریمه تکرار کرد
    و ده ها لقب دیگر دارد
    بابت نظر های پراکنده خیلی عضر میخوام شما چطور منزور منو میفهمید؟
  • قاری بیداری اسلامی استادمحمدصدیق منشاوی
  • در هر حال ممنونم
    شما واقعا در راه قران کریم تلاش و زحمت ارزنده ای دارید و مطالبتان واقعا عمیق و وبلاگتان واقعا پر محتوا و قابل استفاده است
  • مسعود عباسی
  • سلام
    از آقای ماجد سراغ از نوادر منشاوی و شعیشع و بهتیمی هم بگیرید. عکسی ، فیلمی ، صوتی...
    خداحفظت کنه من از عاشقان استاد مصطفی اسماعیلم وبلاک خوبی داری
    پاسخ:
    پاسخ:
  • قاری بیداری اسلامی استادمحمدصدیق منشاوی
  • با سلام
    ترجمه کلیپ حوینی سلفی رو که قولش را داده بودید نزاشتید
    اگه زحمت نیست بزارید
    پاسخ:
    پاسخ: سلام، چشم در اولین فرصت آماده اش میکنم ان شاء ا...
    به چهره ی استاد نمی خوره اینجا 60 ساله باشه!
    تاریخش درسته؟
    پاسخ:
    پاسخ: در زندگی نامه استاد نوشته سال 1965 این مدال رو گرفته، در یه سایت هم دیدم نوشته سال 1959 بوده، الله اعلم
  • قاری بیداری اسلامی استادمحمدصدیق منشاوی
  • پاسخ: اتفاقا ترجمه کامل فیلم حوینی رو آماده کرده بودم، ولی فرصت نشد زیرنویس بذارم. اگه لازم هست زیرنویس بذارم و تو آپارات قرار بدم؟؟

    برادر بزرگوار نیکی و پرسش؟
    اگر لطف کنید و این کلیپ را همراه با ترجمه زیر نویس بزارید خیلی خوبه

    واگر با ساخت کلیپ خوب وارد هستید و وقتش رو دارید اگر بشه زحمت ساخت کلیپ ایه 99 سوره مبارکه انعام و سوره عبس را با تحقیق صدای استاد منشاوی بکشید همراه با تصاویری از اب و باران و تصاویری از درختان میوه در خیابانها همراه با ترجمه انگلیسی
    چون نامه ای سازمان پارکهای اردبیل به سازمان پارکهای ونکوور کانادا نوشته وسابقه کاشت درختان میوه در خیابانها و پارکها که ونکوور کار کرده را خواسته می خواهیم ان شاءالله این کلیپ را هم همراه با نامه بفرستیم
    پاسخ:
    پاسخ: من با ساخت کلیپ زیاد آشنا نیستم، الان هم دیگه تعطیلات تموم شده و خیلی فرصت ندارم، اما کلیپ حوینی چون ترجمه اش رو قبلاً آماده کرده بودم و کوتاه هست سعی میکنم زیرنویسش رو هم بذارم ان شاءالله
    سلام علیکم.
    این اقا ماجد کارش درسته ها
    کجا میشه ایشونو پیدا کرد و یا باهاشون در تماس بود
    بنده هم چند صور نادر دارم بدم بهشون؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    پاسخ: سلام، نمیشه این عکس های نادر رو به ما هم بدین؟؟!!
    سلام برادرمصطفی دریک برنامه تلویزیونی سخنران اظهارمیداشت قاری مصری حالا هی بگوکورت کورت تا بری تودربار بنده خدانمیدانست اصطلاح درباری یعنی تومحفل مجلسی خواندن است نه دربارشاهان آدم ازبی اطلاعی بعضی تعجب میکندالبته شما استادید فقط نظرم را دادم ممنون
    پاسخ:
    پاسخ: سلام، بله متاسفانه از این دست افراد بی اطلاع زیاد هستن، من هم شنیدم یه سخنران تو یکی از دانشگاهها اختلاف قرائت سوره توحید رو مسخره میکرد میگفت کُفئاً احد کیفئاً احد کٍفئاً احد...
    ایشالا میدم بهتون
    چجوری میشه با آقای ماجد در ارتباط بود
    واقعا این تصاویر جیفه
    پاسخ:
    پاسخ: این آدرس ایمیلشون هست:
    sotoalsama@chmail.ir
    سلام
    این عکس به نظر نمیاد که استاد مصطفی باشه!
    راستی این استادماجد را به ما معرفی کن شاید نوادری از استاد تلاوت حزین (سعید مسلم ) را برای ما مکشوف کند.
    شب خوش.
    پاسخ:
    پاسخ: سلام، آدرس ایمیلشون رو گذاشتم، میتونین خودتون از ایشون بپرسین
    نگفتید چگونه میشه تصاویر رو به دست آقا ماجد رسوند؟؟؟؟
    لطفا ایمیل یا شماره تماسشون رو بگید
    پاسخ:
    پاسخ: آدرس ایمیلشون رو بالا گذاشتم
    یادتون نره عکس ها رو به ایمیل من هم بفرستین
  • قاری بیداری اسلامی استادمحمدصدیق منشاوی
  • کسانی که علی الاطلاق استاد منشاوی را برتر می دانند فراوانند
    مانند شیخ ابواسحاق حوینی از علمای معروف مصر می گوید:
    أن أصحاب التکفیر ، قاموا بتکفیر خلق الله جمیعا - الا الشیخ المنشاوى رحمه الله - وذلک لحلاوة صوته ، وقالوا انه یقرأ القرآن وکأنه ینزل من السماء ..= از نکات جالب این است که حوینی می گوید: اصحاب منهج تکفیر همه خلق الله را کافر می دانند و تکفیر می کنند الا شیخ منشاوی را بخاطر شیرینی صدایش و می گوید گویی منشاوی از آسمان نازل شده
    الحوینی :المنشاوی فعلا أنا عن نفسی فی رأیی الشخصی أنه لم یقرأ القرآن أحد مثل الشیخ محمد صدیق المنشاوی فی عذوبة الأداء وفی قوة القواعد الشیخ المنشاوی ده نسیج وحده = (شیخ حوینی بعد از اینکه همه قراء را کافر نامید و گفت همه قراء کافر هستند بناء کافر است و حصری کافر است مگر منشاوی ): و منشاوی به نظر من مانند ندارد و کسی مانند او قرآن تلاوت نکرده در شیرینی اداء و قوت قواعد
    الحوینی : و مرة واحد من الجماعة تکفیر کم یکفر قراء کله، یعنی الشیخ موسى کافر، و الحصری کافر، و البناء کافر، کافر، کلهم کافر، ما عدا الشیخ المنشاوی.
    لیه؟ مش کافر؟ =
    جماعت تکفیری همه قراء را کافر می دانند. یعنی شیخ موسی ... کافر و حصری کافر و بناء کافر، همه قراء کافر الا شیخ منشاوی.
    چرا؟ منشاوی کافر نیست؟ به چه دلیل؟
    الک اصل مش ممکن ان یکون رجل دا بی یقرآ القرآن بالحلاوة دی و هو کافر. هو الکفر دا التکفیر بالتشیع؟ منشاوی فعلا انا قدر رای شخصی انه لم یقرا القران احد مثل الشیخ محمد صدیق المنشاوی رحمة الله علیه فی عذوبة الاداء و فی قوة القواعد. الشیخ المنشاوی دا نسیج واحد. =
    زیرا ممکن نیست کسی به شیرینی و حلاوت منشاوی قرآن بخواند و کافر باشد. کفر به تشیع؟ منشاوی به رای شخصی من این است که هیچ کسی همانند شیخ محمد صدیق منشاوی رحمه الله قرآن تلاوت نکرده در عذوبت اداء و قوت قواعد و شیخ منشاوی بی همتا است

    فیلم شیخ حوینی در باره استاد منشاوی که خودتان هم در باره معناش زحمت کشیدید و نظر دادید
    پاسخ:
    پاسخ: اتفاقا ترجمه کامل فیلم حوینی رو آماده کرده بودم، ولی فرصت نشد زیرنویس بذارم. اگه لازم هست زیرنویس بذارم و تو آپارات قرار بدم؟؟
    شکرا کثیرا على هذه المعلومه
    پاسخ:
    پاسخ:
    آفرین
    پاسخ:
    پاسخ:
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی