مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی
 

بسم الله الرحمن الرحیم

سه تلاوت از شاهکارهای زیبا و البته کمتر شنیده شده استاد مصطفی اسماعیل انتخاب کردم، سه تلاوت از سوره مبارکه نحل که هر سه در دهه شصت میلادی در شهر اسکندریه تلاوت شده، تلاوت سوم (1963) رو به صورت ویژه توصیه می کنم که به هیچ وجه از دست ندید!!

 

 

1. سوره نحل ، آیه 25-1 و 32-30 و 83-77 و 89 / شهر اسکندریه، سال 1960 میلادی

نسخه 1، به مدت 61 دقیقه و حجم 14 مگابایت  (مع صدی)

نسخه 2، به مدت 59 دقیقه و حجم 13 مگابایت (دون صدی)

 

2. سوره نحل ، آیه 32-1 و 71-64 و 81-77 / شهر اسکندریه، سال 1961 میلادی

نسخه 1، به مدت 76 دقیقه و حجم 8 مگابایت

نسخه 2، به مدت 58 دقیقه و حجم 13 مگابایت

 مقطعی زییا از این تلاوت

 

3. سوره نحل ، آیه 32-1 و 71-64 و 83-77 و 89  / شهر اسکندریه، سال 1963 میلادی (رااااااائعة)

نسخه 1، به مدت 75 دقیقه و حجم 17 مگابایت (مع صدی)

نسخه 2، به مدت 70 دقیقه و حجم 16 مگابایت (دون صدی)

مقطعی زیبا و شنیدنی از این تلاوت

 

استاد مصطفی اسماعیل در همین سال (1963) تلاوت دیگری هم از سوه نحل در شهر قاهره قرائت کردند، که تلاوت زیبایی هست و قبلاً زیاد از رادیوقرآن پخش می شد، هر چند که به نظرم با تلاوت اسکندریه قابل مقایسه نیست:

سوره نحل، آیه 32-1 و 79-64 / قاهره، خیابان نوبارپاشا ( شارع نوبار)، سال 1963 میلادی

نسخه 1، به مدت 80 دقیقه و حجم 5 مگابایت (مع صدی، البته در این نسخه بعضی مقاطع رو تکرار کردن تا تلاوت طولانی تر بشه!!)

نسخه 2، به مدت 57 دقیقه و حجم 10 مگابایت (دون صدی)

 

نظرات (۲۱)

نع این نبود احتمالا
میگم چرا همه اومدن گفتن قالب شعرت چیه؟
عاخه غالب رو ول کنید برید طو غافیح!
میگم شما آقای محسن منتظر رو میشناسید؟ تعجب کردم این همه از من تعریف کردن با این که تقریبا پنج برابر من سن دارند میگن تو استاد من هستی!
برید بشناسیدشون فرد فرهیخته ایند اصلا هم از بحث هایی مثل بحث های آقای قاری بیداری بدشون نمیاد
راستی شما چطور تلاوت ها رو این قدر سریع پیدا می کنید؟
راستی حتنا آقای عمرو سعید یونس رو میشناسید ظاهرا ایشون مقامات قرآن رو نمی شناسن! خودشون گفتن به من! پس واقعا نباید از شما انتظار داشت که بدونید منو ببخشید!
بابا مسجد قنائی دیگه ، مرسی منظورم همین بود
فکر کنم ، چون همش رو نشنیدم ، فقط از سوره آل عمران بود حالا شاید اشتباه از منه
با سلام
بعد از چند روز دوباره مزاحمتون شدم.
آدرس وبلاگ یا ایمیل این جناب هادوی رو می‌خواستم. البته شاید هم ایشون همون آقامحمود باشند که آدرسشون رو قبلاً بهم دادید. ممنون می‌شم اگه راهنماییم کنید.
پاسخ:
پاسخ: سلام
آدرس وبلاگ آقای هادوی:
http://menshavi.blogsky.com
آدرس وبلاگ آقا محمود:
http://abduminesm.blogfa.com
ببخشید شما هنوز به فیض عضویت در فیض بوق نرسیدید؟ یا غصه قند شکن را میخورید؟
در هر صورت ویدئو ها و عکس های نادر و جالب زیادی میشه ازش استخراج کرد.
مثلا یک ویدئو از استاد مصطفی از سوره اعراف که مقاماتش خیلی روان بود اگه میشه بذارید دقت نکردم ولی فکر کنم در مسجد امام حسین بود.
پاسخ:
پاسخ: این تلاوت رو میگید؟
http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/253
نگفتید: استاد از سوره علق تلاوت یک نفس دارند؟
همین الان دارم میگذارم رو وبلاگ
پاسخ:
پاسخ: اطلاع ندارم
مثل همیشه عالی
پاسخ:
پاسخ:
راستشو بگو از کی کمک گرفتی
هر دو تا درست بود
کاملش رو بدید
حداقل یاد بگیرید: اولی نهاوند دومی عجم (از روی للایمان مشخصه)
پاسخ:
پاسخ: ان شاء الله این تلاوت رو تو یه پست جدید میذارم.
شب بخیر
میگم خودت و هادوی انجمنی راه انداختین ها !!
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
برادر هادوی اطلاعات وسیعی و دقیقی داره .
من باب مزاح بود!
شب خوش .

پاسخ:
پاسخ: انجمن رو آقای هادوی به تنهایی راه انداختن
سلام.
من تصمیم گرفتم به مدت حداقل دو سه ماه کل فعالیت های اینترنتیم رو متوقف کنم ، منتدیات های مختلف و شبکه های اجتماعی و وبلاگ عزیزم و ... هعی باید از هفت صبح تا ساعت ۳ بریم تو کوره آدم سوزی.
خب چکار کنم ، کلا همه چی متوقف یا یک جایگزین پیدا کنم که مثل خودم باشه؟
پاسخ:
پاسخ: سلام، هر طور که خودتون صلاح میدونین، ولی اگه همه چیز متوقف نشه خیلی بهتره!
خوب این هیچی تلاوت فرقان ۵۸ تا آخر عبس ۲۴ تا ۳۹ و طارق ۱ تا ۸ رو دارید؟

پاسخ:
پاسخ: استاد عبدالباسط / فرقان عبس طارق / سوریه مسجد جامع اموی / 1955
http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/94
سلام.
آقا مصطفی از تلاوت سوره تین تونستم ضحی شرح تین (تقریبا بیش از 8 دقیقه) رو با بالا ترین کیفیتی که فعلا هست پیدا کنم. ظاهرا ، احتمالا (اصلا مطمئن نیستم از یک نفر از بماند ها شنیدم) قبلش تقریبا 5 دقیقه تلاوت مربوط به سوره محمد یا فتح هست.
الان دارم آپلود میکنم. برای شما بفرستم یا بذارم رو وبلاگ؟
سوره قدر رو هم تا پس فردا « فقط سوره قدرشو » با بهترین کیفیت موجود پیدا می کنم براتون میفرستم. البته شایدم امروز پیدا شد.
پاسخ:
پاسخ: سلام
الفتح وقصار السور - أبوظبی - الإمارات
http://archive.org/download/Abdel_Baset_Abd-Samad_TilawaT_Nadira_uP_bY_mUSLEm/1759---_up_by_muslem.mp3

ما شاء الله آدرس خیابان را هم مینویسید ما به گفتن قاره اکتفا میکنیم!!!
چجوریه که تو تلاوت دوم یکی کوتاه تره و پرحجم تر؟ کیفیتش فرق زیادی نداشت یخده بهتر بود
پاسخ:
پاسخ: بستگی به فرمت فایل داره، نسخه اول wma هست و فشرده شده، ولی دومی mp3 هست
یه سوال
تلاوتی از سوره آل عمران میخواستم که از و توفنا مع الابرار تا یوم القیمه استاد شما در مفام نهاوند (که اگه اینو با همه شهرتش نتونید تشخیص بدید واقعا فرقی با درخت ندارید)اجرا میکردند و بخصوص من مردودم که حتی از حصار خود هم در این تلاوت استفاده کرده باشند!
دقیقا از ابتدای همین آیه یک مقام عجم هم دارند که شاید با تون دیگه تو یه تلاوت باشه شایدم نه. اونم خیلی قشنگه کاملشو بذارید براتون اون عجم رو میفرستم(در روایت خلف میخوندند هر دو فراز رو)
یه عجم هم از سوره ضحی دارند که اونم خیلی عالیه واستون ایمیل میکنم.
اونم بذارید.
هر سه مجلسی و توپ و درجه یک از استاد مصطفی
پاسخ:
پاسخ: به احتمال زیاد منظور شما از مقطع اول این هست:
http://www.aparat.com/v/ztZlO
و مقطع دوم هم این:
http://www.aparat.com/v/0U4sz

اگه درست تشخیص دادم، اطلاع بدین تا تلاوت کامل هر دو مقطع رو بذارم
ولی اگه تونستید عجم ضحی رو کشف کنیدراستی هرچی تلاوت از سوره فرقان عبدالباسط هست قرار بدید من هم تو آرشیوم 4 تا دارم هر وقت خواستید تقدیم کنم
راستی استاد عبدالباسط تلاوت یک نفس از سوره علق دارند؟ اگه ندارند من دارم! (تو همون آرشیوه! کل هزینه گیر آوردن اون آرشیو 10 هزار تومن شد (البته 10 هزار تومن هم پول نوار های کاست که روشون ذخیره شده بودند شد))
خلاصه چند روزیه تو آسمونام بس که قشنگن مخصوصا یه تلاوت از سوره فجر
منتها همه کم کیفیت هستن و گاها چند ثانیه ای سانسور (یا هر چی اسم شو بذارید) شده و مثلا تکه ای نکرار شده. چند تاشون اعوذباالله شون ناقصه صدق الله ندارن بعضیا از وسط تلاوت شروع شدن اثن یه وظعی
پاسخ:
پاسخ: چرا به من تقدیم کنید؟!! خب بذارید تو وبلاگ خودتون تا همه استفاده کنن.
سلام تلاوت استاد عبدالباسط در عراق سال ۱۹۶۴ از سوره آل عمران رو اگه میشه بذارید یک فراز خیلی مشهور ازش رو اینترنت هست اونم جدا بذارید.
اون آقایی که آدرس منو میخواستن ، ایمیل من :
1aminhadavi1@gmail.com
کارتون چی هست؟ اگه کوتاهه همین جا میتونید مطرح کنید.
پاسخ:
پاسخ: سلام
ال عمران 189-200 التین والقدر – القصر الجمهوری بغداد 1964
http://www.mediafire.com/?wlac5iu6v0q90f6

این هم یه تلاوت دیگه از سوره آل عمران که خیلی زیباست و فکر کنم در مسجدالاقصی تلاوت شده:
http://archive.org/download/Abdel_Baset_Abd-Samad_TilawaT_Nadira_uP_bY_mUSLEm/0290-11_up_by_muslem.mp3
ببخشید منتدیات درست حسابی از استاد منشاوی سراغ دارید که همیشه فعال باشه؟ البته طریقه ثبت نامش رو هم بگید
کم بروز میشید. منم که به نظرم خوبه یک نفر جایگزین باشه وبلاگ سرپا بمونه. شما عاشق منشاوی توانا سراغ دارید؟
پاسخ:
پاسخ: تنها منتدیاتی که میشناسم این هست که مطمئنا خودتون باهاش آشنا هستین:
http://alminshawy.com/vb
میتونین از جناب قاری بیداری پرسین که شاید سایت دیگه ای هم بشناسن، عاشق منشاوی توانا هم بهتر از قاری بیداری سراغ ندارم!!
سلام ب همگی.واجب هست در ابتدای سخن،مراتب قدردانی خودم رو ب دوست عزیزم داداش مصطفی تقدیم نمایم. امیدوارم در زندگی همیشه موفق باشند.فوق العاده و فوق العاده بودند تلاوات.
دیروز خدا توفیق داد رفتم جلسه استاد حاج احمد،تمام نیمچه قاریان جلسه بسیار زیبا قرآن میخوندند، ولی تنها کسی ک جلسه رو واقعا ترکوند،آقا مصطفی 10 ساله بود ک و لما برزوا لجالوت رو اجرا کرد، هرچند ک اصلا در حد قیاس با استاد مصطفی نبود و نیست اما چنان با اعتماد ب نفس اجرا کرد ک من چسبیدم ب سقف.
راستی آقا مصطفی در هفته چ روزایی دانشگاه هستی؟ بگو تا بی وقت مزاحم نشیم
پاسخ:
پاسخ: سلام، مزاحمت چیه برادر، شما هر وقت که دوست داشتین مطالب موردنظرتون رو برام بنویسین، من هم هر وقت فرصت کنم جواب میدم!!
فکر کنم ، چون همه اش رو نشنیدم ، فقط از سوره آل عمران بود شاید اشتباه از منه
آقای قاری بیداری خودشون مث من فعلا زیاد فعال نیستند.
به تلاوتی هست در مسجد عبدالحکیم قنائی در قنا (اسمش رو مطمئن نیستم) از استاد عبدالباسط بذارید سورش رو یادم رفته هر چی هست بذارید.
پاسخ:
پاسخ: نه سوره ای که تلاوت کرده رو میدونید، نه مکان تلاوتش رو مطمئن هستید، اون وقت انتظار دارین من چی براتون بذارم؟؟!!
فعلا این تلاوت رو پیدا کردم:
الفرقان 58-77 والبلد والکوثر- من مسجد عبد الرحیم القنائی 1976
https://app.box.com/s/dcqedp7qbzeyerp55lrm
نسخه جدیدتر این تلاوت رو قبلاً در وبلاگ گذاشته بودم:
http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/211 (تلاوت شماره2)
سلام
هر سه تلاوت بسیار زیبا هستند، من تلاوت 1961 رو بیشتر ترجیح میدم. فوق العاده تعبیریه
استماع دقایق 38:15 تا 53:45 رو به همه عزیزانی که در زمینه قرائت حرفه ای کار میکنن جداً توصیه میکنم. استاد در این دقایق فقط رست میخونن، بی نظیره. خیلی از نفسهای این چند دقیقه بارها بعداً توسط قراء مختلف تکرار شده (البته نمیگم دقیقاً از این قرائت کپی شده)، خیلی هاشم با اینکه بسیااار فوق العاده اس نمیدونم چرا بعد از ایشون کسی مثلش نخونده.
قطعه ای که در زمان 52:27 اجرا میشه رو گوش بدین تا بدونین مصطفی یعنی چه!! کلمه اقرب در اوج زیبایی اجرا میشه، فقط از مصطفی برمیاد و بس. آقا مصطفی اگه لطف کنی جداش کنی بذاری دوستان گوش بدن خیلی ممنون میشم.
بازم ممنون

پاسخ:
پاسخ: سلام، مثل این که سلیقه ما خیلی با هم فرق داره، چون تلاوت 1961 رو اصلاً در سطح دو تا تلاوت دیگه نمیدونستم و شک داشتم که اصلاً این رو در بین شاهکارها بذارم یا نه!!
مقطعی که اشاره کردین رو هم آماده کردم:
http://www.gulfup.com/?mKkgIL
ببخشید منظورم کل سوره فلق بود از عبدالباسط با بسم الله اشتباهی گفتم علق آخه مگه میشه؟
پاسخ:
پاسخ: الحجر القیامة النصر الاخلاص الفلق الناس الفاتحة – آفریقای جنوبی 1966
http://www.mediafire.com/?cek2ywvyx5e7d22
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی