مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

تصویر نادر و زیبایی از استاد عبدالباسط که جدیداً در اینترنت منتشر شده:

 

 

این عکس مربوط میشه به سفر استاد عبدالباسط به کشور آفریقای جنوبی و شهر ژوهانسبورگ در سال 1981 میلادی، یکی از تلاوت های استاد در این سفر رو هم در این پست قرار میدم:

 

استاد عبدالباسط / سوره ق و بلد / آفریقای جنوبی، ژوهانسبورگ-1981 / 24 دقیقه

http://archive.org/download/Abdel_Baset_Abd-Samad/2882.mp3

 

*استاد عبدالباسط دو سفر به آفریقای جنوبی داشتند، سفر اول در سال 1966 میلادی بود که تلاوتهای زیبا و معروفی مانند حجر قصارالسور و قصص حاقه و ... رو انجام دادند، و سفر دوم در سال 1981 یعنی اواخر عمر استاد بوده

 

نظرات (۱۹)

من امروز صبح اینو دیدم توجه نکردم تو تایم لاین فیض بوقم هم گذاشتمش
عاقا ما اومدیم تلاوت هود حاقه شمس مصطفی رو تو جلسه قرآن پخش کردیم هیشکی نفهمید نیم ساعت از وقت اتمام جلسه گذشته!!!
اگر خواستید میتونم تحلیل تلاوت حجرات ۱۳-۱۸ ق شرح توحید مصطفی رو براتون بفرستم تا وقتی که هود حاقه شمس آماده میشه خواهش میکنم حداقل یک مقام قاری مورد علاقه تونو به جز نهاوند یاد بگیرید (ضمنا این از تلاوت هایی هست که هر هفت مقام توش اجرا شده) ضرر که نداره مثلا بیاتش این قدر آسونه
دستتون درد نکنه پس فقط برای مقامات به کمک من نیاز دارید الان افسردگی گرفتم من
استاد عبدالباسط هم ماشاالله رویایی داره ها
البته الان هم نیازی ندارید حالا که فکرشو میکنم
شما والپیپر خوب با طرح منشاوی برای تبلتم سراغ ندارید؟ کیفیتش خوب باشه ها...
هعی ، با وضع شما من تنها یک تلاوت رو میشناسم که شما قطعا میتونید تحلیلش کنید ... و لما برزو لجالوت و جنوده قالو!
پاسخ:
پاسخ: اگه والپیپر از مصطفی خواستین شاید بتونم پیدا کنم!!
من یک عمرو سعبد یونس میشناسم با یک الذهب الخالص که بیشتر مطالب عبدالباسطی مال این دوتاست
شما که ید طولانی در پبدا کردن تلاوت های نادر دارید حداقل معدن شو به ما هم بگید
پاسخ:
پاسخ: لینک همه این سایت ها و منابع رو در پیوندهای وبلاگ گذاشتم
آهان ازتون اعتراف گرفتم ، پس مزامیر و منتدیات معدن غنی وبلاگ شما هستن ....
از این به بعد می ترکونم
البته نمیتونم به این دلیل :
نه واقعا وژدانا چرا این قدر که از بقیه تلاوت جدید میاد بیرون ، از استاد ما چیزی منتشر نمیشه؟ همون دو تا فیلم آخرین شادیمون بود
پاسخ:
پاسخ: اعتراف چیه؟! واقعاً تا الان خبر نداشتین؟!
از منشاوی هم کم و بیش تلاوت جدید میذارن، ولی فعلاً بخت با عبدالباسطی ها یار هست و نوادر پشت نوادر هست که ازش منتشر میشه!!
سلام خوب پس من الان یه عالمه عکس تازه منتشر شده دارم خخخخخخخ
تلاوت مریم شمس در اردن سال ۱۹۶۴ عبدالباسط رو با کیفیت بالا بذارید لطفا
تلاوت هود حاقه شمس میشه از کسی کمک بگیرم؟ آخه دو ساعت خیلیه
پاسخ:
پاسخ: سلام، چند نسخه مختلف ازش میذارم، البته خودم هیچ کدوم رو دانلود نکردم و نمیدونم کیفیت کدوم بهتر هست:
مریم 1-36 والشمس من المسجد الحسینی بالاردن 1964
http://www.4shared.com/mp3/gN_uglzZ/9-1_Mariam_1-36_Shams_-_Hussai.html
http://www.4shared.com/mp3/TEcHPpm8/9-2_Mariam_1-36_Shams-Hussainy.html
http://www.4shared.com/mp3/RGuT8t_a/9-3_Mariam_1-36_Shams_-Hussain.html
http://www.4shared.com/mp3/e5OXpPxmba/9-4__1-36_____1964__-____.html
مقام شناسی تلاوت حجرات ۱۳-۱۸ ق شرح توحید (همون طور که گفتید از کجا تا کجائیه)
بیات (اول تا ۲۱:۱۰)
صبا (۲۱:۲۰ تا (البته در دقیقه ۲۵ فرازی بسیار شبیه عجم آورده میشود که مصطفی کم نخوانده در تلاوت هایش منتها صبا است) ۲۶:۲۵)
حجاز (۲۶:۴۰ تا ۳۱)
سه گاه (۳۱:۰۵ تا ۴۰:۲۰)
چهارگاه (۳۴:۵۰ تا ۳۶:۰۵)
نهاوند (۳۶:۳۰ تا ۴۰:۳۰)
رست (۴۱ تا ۴۶:۱۰)
چهارگاه (۴۶:۱۵ تا انتهای تلاوت)
نگید من خوشم نمیاد آقا مصطفی. شما کیف نمی کنی وقتی تلاوت استاد مصطفی رو میشنوی؟ مگه همین جوری داره قرآن میخونه؟ نه بابا برخلاف شما علاقه نشون داده. حداقل یاد بگیرید برای خودتون.
در ضمن عزیزان خواننده ممکنه یه ۵ یا نهایتا ۱۰ ثانیه زمان گفته شده متفاوت باشه. البته به جایی بر نمیخوره شما به بزرگی خودتون ببخشید.
ممنون از توجه تون: هادوی
پاسخ:
پاسخ: احسنت، واقعا عالی بود، ان شاء الله این رو در یه پست جدید تو وبلاگ میذارم. با این حساب دیگه تحلیل هودحاقه شمس رو دیگه اصلاً لازم نیست انجام بدین.
در ضمن طوخی هم کم و بیش تلاوتش وام گرفته از مصطفی اسماعیله میتونید در بخش مقلدین استاد تلاوت این استاد عزیر رو هم بذارید
پاسخ:
پاسخ: ان شاء الله میذارم.
اگه خواستید تلاوت انعام و مائده شحات رو هم تحلیل کنم (دوستم مرتضی مؤذن عاشقشه همه مقامات رو هم داره). تا فردا آماده است اگه قبول کنید (نکنید هم آماده است) تحلیل شعرا منشاوی رو هم که همه دیدند
راستی اگه میشه تلاوت های قاریان مشهور رو که همه مقامات توش اجرا شده رو بذارید منم تحلیل میکنم
میگن عبدالعال هم یکی از این تلاوت ها داره آدرس بدید تا تحلیل بشه
پاسخ:
پاسخ: پیشنهاد من این هست که همه این تلاوتها رو تحلیل کنید و در وبلاگ خودتون بذارین تا همه استفاده کنن. من اگه میتونستم تشخیص بدم در کدوم تلاوت همه مقامات اجرا شده که دیگه نیازی به کمک شما نداشتم!!!
اتفاقا شانس باهام یار بود اون اتفاق وحشتناک دفع شد تحلیل هود حاقه شمس رو طبق قولم جمعه آینده تحویل میدم.
خواهش میکنم حداقل با پرس و جو یا گشتن با علم به این که تلاوت مورد نظر هفت مقام رو داره این تلاوت های همه چی تمام رو پیدا کنید از هر قاری (حتی حتی حتی شحات)
لطف میکنید راستی شما ساعت کار(!) خودتونو بگید تا ما بتونیم بهتر ارتباط برقرار کنیم
یعنی کی رو لاین هستید
اگه تلاوت کوتاه - ۱۰ - ۲۰ دقیقه ای - از قراء ثلاثه داشتید من در خدمتم تحلیل میکنم
این تحلیل آخری هم قابل روی گل شما و استاد مصطفی رو نداشت بالاخره باید با درخت فرقی داشته باشیم. مگه نه؟(!)
پاسخ:
پاسخ: کار ما ساعت مشخصی نداره، هر وقت حوصله داشته باشم!!
نظر من اینه که بخش نظرات شما هم از کل وبلاگ من جذاب تره بنابراین اینجا گذاشتن باعث فیض بردن عده بیشتری میشه
تلاوت عبدالعال که هفت مقام رو داره : نمل ۱۵-۳۰ ، بقره ۲۸۴-۲۸۶ ، آل عمران ۱-۶
تلاوت شحات که هفت مقام رو داره : انعام ۹۴-۱۰۴ ، مائده ۱۰۹-۱۱۰
با کیفیت خوب داریدشون؟ کیفیت هیچ کدومشون تو آرشیوم خوب نیست (حالا قدر فلشم رو میدونم)
ولی طبق پیشنهادتون رو وبلاگ میذارم
پاسخ:
پاسخ: شحات-انعام
https://archive.org/download/Al-Chahhat-Mohammed-Anouar_uP_bY_mUSLEm/0485-15_up_by_muslem.mp3
شحات-مائده
https://archive.org/download/Al-Chahhat-Mohammed-Anouar_uP_bY_mUSLEm/1247-_up_by_muslem.mp3
متولی عبدالعال-نمل:
http://dl.aviny.com/voice/quran/gheraat/motavali/Naml-15-31.mp3
متولی عبدالعال-بقره آل عمران
http://dl.aviny.com/voice/quran/gheraat/motavali/Baqareh-284-286-Ale-emran-1-6.mp3
ظاهرا اطلاعات غلط بهم رسیده.
تحلیل شحات آماده است ولی من تو تلاوتش صبا و نهاوند ندیدم. ولی یک فایلی تو تبیان هست که با یک تلاوت دیگه از سوره انعام ترکیب شده و این دو مقام رو هم داره. اونو براتون بفرستم؟
پاسخ:
پاسخ: قرار شده بود در وبلاگ خودتون بذارین، آخه من تحلیل تلاوت شحات رو میخوام چیکار کنم؟!
http://www.4shared.com/mp3/e5OXpPxmba/9-4__1-36_____1964__-____.html

این بهتره هم از نظر حجم هم از نظر کیفیت صدا
پاسخ:
پاسخ: ممنون از توضیحات شما، البته اگه اشتباه نکنم این نسخه خلاصه شده هست
راستی فکر کنم مشکلی که در نظر گذاشتن داشتین و نظراتتون ثبت نمیشد برطرف شده، درسته؟
حقا که وبلاگ تون بهترین وبلاگ کل کشوره ، غبطه میخورم )چرا دروغ بگم ، حسودیم میشه( چجوری تلاوت های جدید رو اولین بار پیدا میکنید؟ از منتدیاتی چیزی یا همین جوری؟ به منم بگید خوب
پاسخ:
پاسخ: این چه حرفیه برادر، شما که در فیض بوق فعال هستین باید خیلی بهتر از من در جریان تلاوت ها و عکس های جدید قاریان باشید، همین عکس جدید عبدالباسط رو قبل از این که در منتدیات مزامیر بذارن و من ببینم جناب عمروسعید(که ظاهرا از رفقای شما هستن!) تو فیسبوک گذاشته بود
باشه والپیپر مصطفی یا عبدالباسط هم باشه اشکالی نداره
۵ تلاوت پدراستادمنشاوی که ضبط شده رو میشه بذارید؟
آقای عواد اسعد و می شناسید؟ احتمالا صاحب سومین ویدئوی منشاوی تو فیض بوق هم هستند
بععععله عمرو سعید یونس پدر اکوی جهان جزو رفقای من هستند و مثل شما مقامات رو متوجه نمیشن مثلا ازشون خواستم عجم هایی که از عبدالباسط دارن بفرستن نفهمیدند
الان من افسردگی مزمن گرفتم درمان پذیرم نیست آخه شما که فرد عاری از هرگونه هنر قرائتی هستید انتظاری نباید ازتون داشت ولی عمرو سعید یونس ...
ببخشید قصد توهین نداشتم تلنگری بود به وضع خرابتون (از این هم منظوری نداشتم) ولی اون جمله « باید با درخت فرق داشته باشیم » بدلیل اون علامت تعجب بعدش خطاب به شما بوده می باشد
پاسخ:
پاسخ: تلاوت های پدر استاد منشاوی رو از این صفحه میتونید دانلود کنید:
http://www.4shared.com/folder/UE5Wv_h1/__online.html
سلام
ابتهالی نادر از شیخ مصطفی
http://tahaquran.ir/?p=4969
یاعلی
پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام
ممنون ابتهال قشنگی بود، البته خیلی هم نادر نیست!!
این ابتهال رو استاد بعد از تلاوت معروف یوسف حاقه خوندن
http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/37 (نسخه شماره2)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی