مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی

?وسف : سلام تلاوت شیخ مصطف? اسماعیل از سوره مریم حاقه نازعات 1962 میلاد? در اسکندریه و تلاوت سوره تحریم حاقه سوریه در سال 1956 میلاد? که مقطع معروف مسلمات و... به زیبای? اجرا م? کند. ق و ذاریات معروف شیخ مصطف? اسماعیل را می خواستم با تشکر فراوان

 

 

عل?کم السلام

1. تلاوت تحر?م حاقه که ?ک? از تلاوت ها? معروف و شاهکارها? استاد هست و در سور?ه تلاوت شده، در مورد زمان و مکان دق?ق ا?ن تلاوت اختلاف هست، مسجد امو? دمشق1956 ?ا 1959 و ?ا مسجد الکب?ر شهر حماه در سال 1959 و ... عنوان شده که به نظرم مورد اول صح?ح تر هست:

 

استاد مصطف? اسماع?ل / سوره تحر?م و حاقه 21-1 / سور?ه

-نسخه 1 به مدت 38 دق?قه و حجم 12 مگابا?ت (نسخه راد?وقرآن)

-نسخه 2 به مدت 47 دق?قه و حجم 5 مگابا?ت (دون صد?)

-نسخه 3 به مدت 28 دق?قه و حجم 6 مگابا?ت (مع صد?-فقط سوره تحر?م)

-نسخه 4 به مدت 47 دق?قه و حجم 43 مگابا?ت (نسخه جناب عبداللط?ف)

 

و مقطع? ز?با و به ?اد ماندن? از ا?ن تلاوت که در مقام نهاوند قرائت شده:

http://www.aparat.com/v/36mPs

 

 

2. استاد مصطف? اسماع?ل تلاوتها? ز?اد? از سوره ها? "ق ذار?ات" دارند که به نظر خودم بهتر?ن و ز?باتر?نش  تلاوت "ق ذار?ات اسکندر?ه 1962 " هست، اما معروف تر?ن تلاوتها? ق ذار?ات استاد ا?ن دو تا هستند:

 

1. ق ذار?ات طارق اخلاص / مسجدالاقص? 1957 ?ا لبنان 1954 

نسخه 1، به مدت 34 دق?قه و حجم 8 مگابا?ت

http://www.gulfup.com/?mzSLhw

نسخه 2، به مدت 41 دق?قه و حجم 9 مگابا?ت

http://archive.org/download/Mustafa_Ismaiil/1028.mp3

 

2. ق ذار?ات ضح? / سور?ه 1961 / به مدت 25 دق?قه / 5 مگابا?ت 

http://www.gulfup.com/?yy3u0X

 

 

3. و اما تلاوت مریم حاقه نازعات اسکندریه 1962 ، خدمت شما عرض کنم که چن?ن تلاوت? وجود خارج? نداره!!، چند سال قبل ?ه دوست? ا?ن تلاوت رو خواسته بودن و من هم کل ا?نترنت رو دنبالش گشتم اما به نت?جه ا? نرس?دم، تا ا?ن که بعد چند مدت، ا?ن مقطع رو از راد?وقرآن شن?دم که حق?قت ماجرا رو مشخص کرد!!!:

http://www.gulfup.com/?I531FT

کارشناس محترم راد?وقرآن در ا?ن مقطع اعلام م? کنند که ?ک? از ز?باتر?ن تلاوتها? استاد سوره مریم حاقه نازعات هست که سال 1962 م?لاد? در شهر اسکندریه تلاوت شده و بعد از صحبت ا?شون فراز? از همون تلاوت خ?ل? معروف مر?م حاقه نازعات پخش م?شه که همه اتفاق نظر دارند که در سور?ه 1955 انجام شده، و ه?چ جا و در ه?چ سا?ت? ند?دم در مورد زمان و مکان ا?ن تلاوت اختلاف? داشته باشند (اگه کس? د?ده لطفا اطلاع بده)، جالبه که هم?ن مطلب رو امسال هم در برنامه "با ستارگان تلاوت" که ا?ام ع?د از راد?وقرآن پخش شد تکرار کردن و مجددا کارشناس برنامه فرمودند که :

http://www.gulfup.com/?iPD7aB

به هر حال چ?ز? که مشخص هست منظور از "مر?م حاقه نازعات اسکندر?ه 1962" همون تلاوت معروف و اَبرشاهکار(!) استاد ?عن? "مر?م حاقه نازعات شمس علق" هست که قبلاً در وبلاگ گذاشتم و مطمئنا همه با ا?ن تلاوت آشنا?? دارن، اما در ا?ن پست چند نسخه د?گه از تلاوت رو قرار م?دم:

 

استاد مصطف? اسماع?ل / مر?م 36-12، حاقه، نازعات، شمس، علق / 1955 

نسخه 1 به مدت 56 دق?قه و حجم 13MB

نسخه 2 به مدت 64 دق?قه و حجم 17MB

نسخه 3 به مدت 84 دق?قه و حجم 10MB (در ا?ن نسخه مقاطع? رو تکرار کردن تا تلاوت طولان? تر بشه!)

 

* با توجه به لهجه مستمع?ن حاضر در مجلس به نظر م?اد که ا?ن تلاوت در مصر بوده، و جد?داً در ?ک? از سا?ت ها? عرب? د?دم که عنوان شده که تلاوت در سال 1955 در شهر "الملو?" واقع در استان المن?ا مصر انجام شده است.

 

نظرات (۷)

  • قار? ب?دار? اسلام? استادمحمدصد?ق منشاو?
  • سلام عل?کم

    با مطالب فراوان? در باره استاد محمد صد?ق منشاو?
    آدرس وبلاگ تغ??ر کرد
    آدرس جد?د:
    http://alminshawy.blogfa.com
    سلام
    ول? من سن شما و آقا? هادو? که بودم روز? همش چهار ساعت راد?و قرآن گوش م? دادم! چون اون زمان راد?و قرآن چهار ساعت ب?شتر برنامه نداشت
    واقعا نمی دونم چه طوری تشکر کنم ان شا الله با صالحین محشور بشین دوست من. واقعا ممنونم
    سلام آقا مصطف?
    آره ?ه تلاوت از عبدالباسط بود تو آپارات دنبال صوت?ش م?گشتم که هم?ن وبلاگ پ?داش کردم
    ?ه بنده خدا?? نظر گذاشت تلاوت سوره حج انفطار برا اول?ن بار از عبدالباسط اومده
    ول? ا?ن تلاوت واسه خ?ل? وقته
    من خ?ل? وقته دارم
    ی سؤال! طبق توضیحات مجری،تلاوت در مسجد اموی انجام شده و گویا رادیو سوریه بطور زنده پخش میکنه. مجری:خانم ها و آقایان تلاوت قاری بزرگ شیخ مصطفی اسماعیل از رادیو را بشنوید،یعنی علاوه بر حاضرین در مسجد اموی،ملت سوریه،تلاوت رو زنده از رادیو می شنیدند. درست متوجه شدم؟
    پاسخ:
    پاسخ: بله، از صحبت ها? مجر? مشخص هست که تلاوت در مراسم نماز جمعه بوده و از راد?و پخش م? شده، اما مسئله ا? که وجود داره ا?ن هست که نم?شه به صحبت های مجری که اوایل تلاوت میذارن هم?شه اعتماد کرد، مثلاً یه تلاوت اواخر عمر استاد از سوره اسراء هست که قسمت? از اون رو کات کردن و صدای استاد رو تغییر دادن و قبلش هم صحبت مجری رو گذاشتن که میگه این جا قصر ملک فاروق هست!، خیلی از سایت ها هم دیدم که این رو به اسم تلاوت استثنایی جوانی مصطفی اسماعیل گذاشتن!!!
    اما در مورد این تلاوت یعنی تحریم حاقه به احتمال خ?ل? زیاد صحبت مجری مربوط به همین محفل هست و برای همین در پست هم نوشتم به احتمال زیاد مسجداموی 1956 درسته.
    سلام. خدا ب شما در پربار ساختن هر چ بیشتر وبلاگ اکبرالقرا عنایت ویژه عطا فرماید و دل شمارا قرص. از اینکه وقت صرف کرده و این پست جذاب را نوشتید،تشکر فراوان دارم. از آقای هادوی نیز بابت تحلیل تلاوت حجرت ق تشکر می کنم و از برادر محمد محسن که اطلاعات زیادی در زمینه مقامات قرآنی و هنر تلاوت دارند درخواستی دارم ک امیدوارم انجام آن برایشان مقدور باشد.این که قبول زحمت فرموده و تحلیل ابرشاهکار هود حاقه شمس حضرت ملک القرا رو انجام دهند. از نویسنده گرامی وبلاگ خواهشمندم اگر جناب محمد محسن قبول زحمت کردند، بهترین نسخه از این تلاوت رو براشون بفرستند.
    از خداوند عافیت دنیا و آخرت رو برای خودم وشما برادران عزیز،مسئلت می نمایم.
    پاسخ:
    پاسخ: آقا? محمدمحسن ?ا هر دوست د?گه ا? که آمادگ? تحل?ل و مقام شناس? ا?ن تلاوت رو داره اطلاع بده تا بهتر?ن نسخه تلاوت رو براش ا?م?ل کنم.
    اتفاقا گوش م?دم ول? واقعا شما تو سن من ا?ن همه تلاوت گوش کرد?ن؟ رحم کن?د لطفا
    اگه خواست?د نسخ خودم را بفرستم راحت تر باشه
    پاسخ:
    پاسخ: من در سن شما بودم شب و روز راد?وقرآن گوش م? کردم
    ا? کاش ا?ن همه تلاوت که الان از مصطف? دارم و فرصت نم? کنم گوش کنم رو اون موقع داشتم...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی