مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی
 

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی دیگر از محافل تاریخی استاد مصطفی اسماعیل را تقدیم محضر شما بزرگواران می کنم که در سال 1958 میلادی در شهر المحلة الکبری مصر انجام شده و استاد در این محفل دو تلاوت بسیار بسیار زیبا، تاریخی و جاودانه انجام دادند؛ به خصوص تلاوت دوم یعنی "حجرات ق قصارالسور" که مطمئنا یکی از ده قرائت برتر شیخ مصطفی اسماعیل هست.

به نظر میاد یکی از دلایل اصلی زیبا و ماندگار شدن این تلاوت ها، شور و شوق بسیار زیاد جمعیت حاضر در این مراسم بوده که صدای تشویق اون ها یک لحظه قطع نمیشه و به نوعی از مردم اسکندریه هم سبقت گرفتند!!. توصیه می کنم تلاوت حجرات ق رو با دقت بشنوید تا متوجه مفهوم این جمله بشید که : جمهور الشیخ مصطفى جمهووووووور غرییییییییییب فعلا

 

شهر المحلة الکبری، یکی از شهرهای تاریخی کشور مصر است که صدها مساجد قدیمی در این شهر بنا شده

 

استاد مصطفی اسماعیل / مصر، المحلة الکبری / سال 1958 میلادی

 

ربع اول، سوره حج 37-1

نسخه1، به مدت 73 دقیقه و حجم 16 مگابایت (مع صدی)

نسخه2، به مدت 75 دقیقه و حجم 13 مگابایت (دون صدی)

مقطعی زیبا از این تلاوت (haj-03)

 

ربع دوم، سوره حجرات 18-17 ق 15-1 حاقه نازعات شمس (دقایق ابتدایی این تلاوت ضبط نشده)

نسخه1، به مدت 68 دقیقه و حجم 15 مگابایت (مع صدی)

نسخه2، به مدت 78 دقیقه و حجم 29 مگابایت (دون صدی)

مقطعی زیبا از این تلاوت (مقام نهاوند)

 

این نکته رو هم توضیح بدم که در سایتی ندیدم که دقیقا عنوان کرده باشند این دو تلاوت در یک محفل بوده، و فقط مکان و زمان هر دو تلاوت رو "المحلة الکبری1958" نوشتن، اما با توجه به حال و هوای این دوتلاوت و صدای تشویق های مستمعین حاضر در مجلس کاملاً مشخص هست که هر دو در یک محفل انجام شده. ضمن این که مطابق معمول محافل استاد، در ربع اول یک سوره (حج) و در ربع دوم قصارالسور خونده شده

 

نظرات (۷)

سلام
فایلی زیبا از نادر ترین قطعات استاد منشاوی
http://tahaquran.ir/?p=5084
یاعلی
سلام
مثل همیشه عالی :) :) :)
میشه لینک این ده تلاوت ابرشاهکار رو بذاری آقا مصطفی
خیلی خیلی ممنونم
پاسخ:
پاسخ: سلام. چشم ان شاء الله در یه پست جداگانه میذارم. البته هر ده تا تلاوت رو قبلاً هم در وبلاگ گذاشته بودم.
سلام
خیلی دل نشینه .واقعاً آدمو منقلب میکنه .
من میخوام تلاوت های بقول خودتون (ابر شاهکار ) استاد مصطفی اسماعیل را داشته باشم .
اگه ممکنه تو یه پست کل تلاوت های ابر شاهکار را بذارید .
متشکرم.
پاسخ:
پاسخ: علیکم السلام، انتخاب بهترین تلاوتها خیلی کار سختی هست، چون مطمئنا سلیقه من با شما و بقیه فرق میکنه...
اما خیلی از شاهکارهای استاد رو قبلاً در وبلاگ گذاشتم که این ده تا ابرشاهکار هم در بینشون هست. با این حال هر وقت فرصت کنم این ده تا تلاوتی که به نظر خودم "ابرشاهکار" هستن رو ان شاء الله در یه پست جداگانه قرار میدم
سلام.تلاوت سوره حج بسیار زیبا،تلاوت حجرات ق فوق العاده فوق العاده. مسئول ضبط تلاوت حجرات ق،گویا سقط شده بوده!!!!! خاک بر سرش
آقا مصطفی بسیار ممنون بابت این پست فوق العاده و تلاوت کامل قطعه ای ک درخواست کردم. راستی داداش، اگر تلاوت های منتشر شده از اکبرالقرا رو بررسی کنیم تلاوت های فوق برتر این اعجوبه بی نظیر از 50 تا بیشتر هست. ب نظرم بهتر هست تجدید نظر کنی. موافقی؟
پاسخ:
پاسخ: سلام، شاهکارها و تلاوتهای برتر مصطفی خیلی بیشتر از پنجاه تا هست، اما بین اینها ده تا تلاوتش ابرشاهکار(!) هست، مثل همین تلاوت "حجرات ق قصار" یا "ق ذاریات1962" و "نسا رحمان" و "هودحاقه شمس" و...
خیلی حیف شد که چند دقیقه اول حجرات ق ضبط نشد، ولی از مسئول ضبط تلاوت تشکر می کنم که تونسته 80 دقیقه اش رو ضبط کنه!!
یا هو
سلام
من سوره ق و حجرات استاد را خیلی دوست دارم .
وبلاگ بسیار ارزنده و نمونه و پرمحتوا همراه با مطالب ارزشمند دارید. من تو اینترنت وبی به این شاهکار ندیدم ، لابد وقت و مطالعه زیادی صرف کردید.
اجرتان با خدا
هشدار :اینترنت و کاهش عاطفه ، اسراف وقت ، مشکلات روحی و بخصوص جسمی . در استفاده از اینترنت متعادل باشیم .
یه داستانی میخوام بگم هرچند ربطی به موضوع نداره :
حکایت من و پیرمرد جهاندیده :با پیرمردی جهاندیده (بقول خودش) همسفر شدیم بحث از کمبود عاطفه و محبت شد ،از من سوال کرد میدونی چرا خانه سالمندان بوجود اومد ؟ آخه تو زمانه ما اون قدیما خانه سالمندان نبود الآن درست شده . من هم پُز روانشناسی گرفتم و گفتم :خوب مردم گرفتارن ،بدهکارن، مشغله زیاد دارن ، بیکار نیستن مجبورن پیر مردها را میبرن اونجا گفـت فرمایش درست ولی اصل قضیه اینه که وقتی ما بابا ها بچه هامونو بردیم مهد کودک کم محبت شدن .در شبانه روز یک ساعت باهاش حرف نزدیم و ابراز علاقه نکردیم همین جوری عقده ای بزرگ شده اونا هم تو پیری ما رو میبرن خانه سالمندان!!! اینه اصل قضیه .
التماس دعا
پاسخ:
پاسخ: سلام و تشکر از نظرتون
سلام مصطفی آقا
قطعه ای از سوره عبس از عبدالباسط توی آپارات گذاشتین
تلاوت کاملش نیست؟
پاسخ:
پاسخ: سلام، تلاوت کاملش سوره عبس و تکویر استودیویی هست، ان شاء الله براتون میذارم
*
از این صفحه دانلود کنید:
http://quran-telawat.blogfa.com/post/198
سلام علیکم
مقام شناسی تلاوت سوره نور استاد منشاوی ، همراه با ذکر دقیق دقیقه و ثانیه ، نفس ، متن و ترجمه قرآن همراه با مقامات ، برای اولین بار روی وبلاگ قرار گرفت.
حتما درج کنید.
یا علی
پاسخ:
پاسخ: سلام، لینک صفحه رو در پیوندهای وبلاگ گذاشتم. البته تحلیل تلاوت منشاوی ارتباطی به اکبرالقرا نداره!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی