مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی
 

رضا : سلام، تلاوت درخواست? داشتم از استاد مصطف? اسماعیل، تلاوت? از سوره مبارکه انسان که استاد در ایام جوان? خوندن.

 

 

عل?کم السلام، تلاوت استاد ز?با? مصطف? اسماع?ل از سوره مبارکه انسان را در روز نزول ا?ن سوره (ب?ست و پنجم ذی الحجه، سال روز نزول سوره انسان در شأن اهل بیت عل?هم السلام / شأن نزول سوره هل أت?) تقد?م م? کنم:

 

مصطف? اسماع?ل / سوره محمد(ص) 19-10، انسان30-1 ، زلزال ، عاد?ات / 27 دق?قه /6MB

http://archive.org/download/Mustafa_Ismaiil_uP_bY_mUSLEm/1071.mp3

 

*** ا?ن تلاوت رو چند سال قبل که برا? اول?ن بار شن?دم فکر م? کردم ?ک? از تلاوت ها? مجلس? دوره جوان? استاد هست!! و احتمالاً خ?ل? ها هم که قبلاً ا?ن تلاوت رو شن?دن هم?ن طور فکر م? کنن (چون سا?ت ها? ز?اد? اون رو گذاشتن)، اما بعداً متوجه شدم که ا?ن تلاوت در اصل استود?و?? هست اما صدا? استاد رو تغ??ر دادن و تشو?ق ها? جمع?ت رو هم بهش اضافه کردن (اصوات الجمهور مرکبة!). در واقع ا?ن چهار سوره رو از مصحف مجود استاد (که در پست قبل? گذاشتم) انتخاب و با هم ترک?ب کرده و صدا? مردم رو بهش اضافه کردن تا ?ک تلاوت مجلس? نادر از دوران جوان? استاد مصطف? اسماع?ل تول?د بشه!!! (مشابه ا?ن کار در مورد تلاوت ها? د?گه مصطف? و هم چن?ن قراء د?گه مثل منشاو? و محمد رفعت و .. هم انجام شده، ?ه جا هم د?دم که ا?ن تلاوت ها رو به اسم استومجلس? م? شناسن ?عن? استود?و?? که مجلس? شده)

آ?ات? که در ا?ن تلاوت استاد وجود داره رو از مصحف مجود جدا کردم و کنار هم گذاشتم و در واقع نسخه اصل? ا?ن تلاوت با صدا? طب?ع? استاد آماده شده که م? تون?د از ل?نک ز?ر در?افت کن?د:

 

سوره محمد(ص) 19-10، انسان30-1 ، زلزال ، عاد?ات / مصحف مجود

http://www.gulfup.com/?1tP5BE

 

و ا?ن هم مقطع ز?با?? از تلاوت ، آ?ات شر?فه 5 ال? 11 سوره مبارکه انسان :

http://www.gulfup.com/?J2j1So

 

 

إِنَّ الْأَبْرَارَ یَشْرَبُونَ مِن کَأْسٍ کَانَ مِزَاجُهَا کَافُورًا / عَیْنًا یَشْرَبُ بِهَا عِبَادُ اللَّهِ یُفَجِّرُونَهَا تَفْجِیرًا  / یُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَیَخَافُونَ یَوْمًا کَانَ شَرُّهُ مُسْتَطِیرًا / وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا / إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکُمْ جَزَاء وَلَا شُکُورًا / إِنَّا نَخَافُ مِن رَّبِّنَا یَوْمًا عَبُوسًا قَمْطَرِیرًا / فَوَقَاهُمُ اللَّهُ شَرَّ ذَلِکَ الْیَوْمِ وَلَقَّاهُمْ نَضْرَةً وَسُرُورًا


ابرار (نیکان ) از جامى مى نوشند که با عطر خوشى آمیخته است. از چـشمه اى که بندگان خاص خدا از آن مى نوشند، و از هر جا بخواهند آنرا جارى مى سازند! آنها به نذر خود وفا مى کنند، و از روزى که عذابش گسترده است مى ترسند. و غـذاى (خـود) را بـا ایـنـکـه بـه آن علاقه (و نیاز) دارند به مسکین و یتیم و اسیر مى دهند. (و مى گویند) ما شما را براى خدا اطعام مى کنیم و، هیچ پاداش و تشکرى از شما نمى خواهیم. ما از پروردگارمان خائفیم در آن روز که عبوس و شدید است. از ایـن رو خـداونـد آنـهـا را از شـر آن روز نـگـه مـى دارد و از آنـهـا استقبال مى کند در حالى که شادمان و مسرورند.

 

 

 

نظرات (۱۰)

با سلام ظاهرا ا?ن تلاوت مجلس? ن?ست وصداگذار? جمع?ت رو? آن انجام شده است چون تلاوت جن مزمل استاد هم دق?قا مثل ا?ن تلاوت است
پاسخ:
پاسخ: سلام، فرما?ش شما درسته، اگه پست رو کامل بخون?ن توض?ح دادم که در واقع تلاوت مصحف مجود استاد هست و نسخه اصل? و استود?و?? تلاوت رو هم گذاشتم.
صباح الخ?ر
نه منظور ا?نه که ل?نک رو تو بخش نظرات paste کن? و بعد مخاطب بخواد به اون ل?نک دسترس? پ?دا کنه .
پاسخ:
پاسخ: اگه از فا?رفاکس استفاده کن?ن مشکل? نداره و خ?ل? راحت م?شه ل?نک رو در صفحه جد?د باز کرد.
سلام برادرمصطفی عزیز آیا مصحف سه روایت شاذ برای دانلود هست اگرهست راهنمایی بفرمایید درضمن چرا باید الازهردرباره روایات صحیح اظهارنظر کندآیا ما خودمان سندی درباره روایات نداریم ممنون
پاسخ:
پاسخ: سلام، نه متاسفانه چ?ز? پ?دا نکردم و فکر نکنم باشه، در مورد سند روا?ات و ا?ن که کدوم صح?ح هست چ?ز? نم?دونم، هم?ن قدر اطلاع دارم که روا?ت حفص سندش به امام عل? عل?ه السلام م?رسه و حمزه هم قرائتش رو از امام صادق عل?ه السلام ?اد گرفته
سلام.بعضی ها چیکارها ک نمی کنن! بعضی سایتا رو دیدم تلاوت 20 سالگی استاد مصطفی رو گذاشتن!!!!!
دم شما گرم ک این تلاوت ساختگی رو برامون با صدای طبیعی استاد مصطفی آماده کردی.
پاسخ:
پاسخ: سلام، از ا?ن مدل تلاوت ها خ?ل? ز?اد هست، قبلاً 10-12 تا از ا?ن تلاوتها? ساختگ? و دستکار? شده رو آماده کرده بودم ول? فرصت نشد در وبلاگ قرار بدم، شا?د بعداً همه شون رو گذاشتم
جالب ا?ن که بعض? ها زمان و مکان هم برا? تلاوت تول?د?(!!) خودشون انتخاب م? کنن و مثلاً م? نو?سن سور?ه1958، قصرملک?1948، ترک?ه ?ا عراق1957 و..!!!
سلام
راستش خ?ل? وقته دارم سع? م?کنم تلاوات سوره فرقان و قصص عبدالباسط رو دانلود کنم ول? نم?تونم.
م?شه رو فورش?رد آپلود کن?د؟
پاسخ:
پاسخ: عل?کم السلام
من خودم اون تلاوت ها رو دانلود نکردم و ندارم تا بخوام برا? شما آپلود کنم!!
ول? همراه ل?نک ها? app-box که ظاهراً باهاش مشکل دار?ن، ل?نک دانلود ?کجا? کل تلاوت ها رو هم براتون ا?م?ل کردم، از اون ل?نک ها هم نم?تون?د دانلود کن?د؟؟
سلام
کتاب ابن الجزر? بدست ما نرس?د!
و همچن?ن ل?نک گلف اپ ا?نجور? (گپ? تو گوگل) جواب نم?ده .امتحان کن !
ادرسشو رو وبلاگت بذار
ممنون
پاسخ:
پاسخ: عل?کم السلام
ل?نک کتاب النشر ابن الجرز? رو در ا?ن صفحه اضافه کردم:
http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/240
منظور از ل?نک گلف آپ و کپ? در گوگل رو متوجه نشدم، اگه منظورتون ل?نک ها?? هست که در هم?ن پست گذاشتم ?عن? سوره انسان مصطف? اسماع?ل، هر دو تا رو امتحان کردم و مشکل? نداشت
  • قار? ب?دار? اسلام? استادمحمدصد?ق منشاو?
  • سلام علیکم
    برادر بزرگوار و اهل قران? که واقعا در راه رضا? خداوند برا? گسترش فرهنگ قران کر?م تلاش خالصانه و مضاعف دار?د

    و برا? مطالب بس?ار بس?ار خوب و پر محتوا که واقعا روز? نبود که از مطالب نو و مغ?د شما استفاده نکرده باش?م صم?م?انه تشکر م? کن?م
    و واقعا بدون اغراق وبلاگ شما بهتر?ن و مف?د تر?ن وبلاگ قران? است هرگز در مطالب شما چ?رها? نادرست و توه?ن به افراد و ?ا مطالب خلاف معتقدات و ?ا مطالب کم اهم?ت و سطح? و ... د?ده نم? شود که متاسفانه در برخ? وبلاگها? قران? د?ده م? شود

    از آنجا که بهرحال به نظر ما قار? برتر استاد محمد صد?ق منشاو? است و طب?عتا در نظرها ا?ن انتخاب دخ?ل است و قبول هم دار?م در برخ? موارد قضاوت سطح? و نادرست داشت?م (که با?د ب?شتر توجه داشته باش?م ز?را که روز ق?امت با?د جوابگو باش?م) اما چون نظرات ما باعث ناراحت? و تکدر خاطر شر?ف شما م? شود لذا از شما عذر خواه? م? کنم و شما را به خدا م? سپارم و د?گر (من و دوستانم) در وبلاگ شما نظر? نخواه?م گذاشت
    از خداوند متعال جل جلاله و عز اسمه برا? شما سلامت وموفق?ت و سعادت روز افزون در دن?ا و اخرت خواستار?م

    موسسه ثقل?ن راه زندگ?
    پاسخ:
    پاسخ: عل?کم السلام، نظرات شما اصلاً باعث ناراحت? من نشده، اما بعض? از نظراتون رو که د?دم لازمه درباره اش توض?ح داده بشه سع? کردم تا حد توان جواب بدم.
    و ام?دوارم جواب ها? من هم باعث ناراحت? و تکدر خاطر شر?ف شما نشده باشه!
    طولان?تر?ن تلاوت ضبط شده از استاد مصطف? اسماع?ل کدام تلاوته؟البته من قبلا که تلاوتها? ا?شان را بررس? م? کردم بنظرم تلاوت قصص شمس وحمد باشه که تقر?با در سالها? آخر تلاوت کرده اند ومدتش دوساعت وپنج دق?قه بود خواستم نظر شما را بدانم با تشکر
    پاسخ:
    پاسخ: سه تلاوت دو ساعته مصطف? اسماع?ل (هودحاقه شمس/ قصص شمس حمد/حجرات ق قصار) رو در ا?ن پست گذاشتم
    http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/25
    البته هر سه تا دست کار? شدن و بعض? از مقاطع رو در ا?ن تلاوتها تکرار کردن تا طولان? تر بشه، در اصل هر سه تا حول و حوش 100-110 دق?قه هستن
    نسخه ها? مختلف قصص شمس حمد رو در ا?ن صفحه گذاشتم:
    http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/278
    و نسخه ها? مختلف? که از هودحاقه شمس هست در ا?ن صفحه:
    http://mustafa-ismail.blogfa.com/post/280
    سلام.تلاوت ا?ام جوان? غلوش به تقل?د از مصطف? را تونست?د پ?دا کن?د؟
    پاسخ:
    پاسخ: سلام، متاسفانه نتونستم چ?ز خاص? پ?دا کنم، ول? چند تا تلاوت قد?م? ازش هست که تا حدود? حال و هوا? تلاوت ها? مصطف? رو داره و ان شاء الله در ?ه پست جد?د م?ذارم.

    سلام
    چه جالب که امروز نازل شده ....
    نظرا? من م?رسه؟
    پاسخ:
    پاسخ: عل?کم السلام و رحمة الله
    بله، م?رسه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی