مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی

ده ابرشاهکار استاد مصطفی اسماعیل

پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۰۳ ب.ظ
 

بسم الله الرحمن الرحیم

چند هفته قبل که به صورت اتفاقی(!) از کلمه "ابرشاهکار" استفاده کردم و نوشتم مصطفی اسماعیل ده ابرشاهکار داره، بعضی از عزیزان خواستن تا این ده ابرشاهکار رو در وبلاگ قرار بدم، هر چند که همه این تلاوت ها رو قبلاً هم در وبلاگ گذاشته بودم ولی حسب امر دوستان تصمیم گرفتم در یک پست جداگانه هم این ها رو بذارم.

 

 

از مجموع هزاران ساعت تلاوتی که استاد مصطفی اسماعیل در طول دوره زندگی قرائت کردند، فعلاً تنها 600-500 تلاوت مجلسی در دسترس هست، که خودم تا الان فقط حدود نیمی از این تلاوت ها رو گوش کردم، و در بین اونها به نظرم 100 تلاوت از بقیه زیباتر و دلنشین تر هستند؛ و 50 تلاوت از این صد تا از شاهکارهای استاد هستند، و بین اونها هم 10 تلاوت رو به عنوان ابرشاهکار انتخاب کردم، که این انتخاب صرفا بر اساس سلیقه خودم بوده و مطمئنا نظرات و سلیقه ها با هم متفاوت هست و ممکنه شما نظر دیگه ای در مورد بهترین تلاوت های استاد داشته باشین؛ ضمن این که در بین تلاوت هایی که نشنیدم و یا منتشر نشده هم ممکنه تلاوت های به مراتب زیباتری از این مجموعه وجود داشته باشه، همون طور که دو تا از تلاوت هایی که در این پست میذارم چند ماه بیشتر از انتشارشون نمیگذره؛

* آدرس صفحاتی که این تلاوت ها رو قبلاً گذاشته بودم قرار دادم که در صورت تمایل نسخه های دیگری که از این تلاوت ها هست رو هم دانلود کنین

 

1. هود حاقه شمس / 1976 (post280)

2. نساء رحمان قصارالسور / 1966 (post63)

3. ق ذاریات قصارالسور / 1962 (post100)

4. فاطر حاقه نازعات شمس حمد / 1970 (post79)

5. نجم قمر رحمان حاقه نازعات شمس / 1954 (post295)

6. حجرات ق حاقه نازعات شمس / 1958 (post272)

7. نحل ذاریات حاقه حمد/ 1969 (post213)

8. یوسف حاقه / 1958 (post47)

9. نمل44-15 / 1955 (post110)

10. بقره نازعات / 1961

 

و این ده تلاوت رو هم - چون نمی شد ازشون صرف نظر کرد- در لیست علی البدل ابرشاهکارها قرار دادم!!

 

1. حجرات حاقه نازعات بلد / 1967 (post203)

2. قصص / 1958

3. اسراء / 1961 (post133)

4. ابراهیم و قصارالسور / 1957 (post58)

5. آل عمران 200-185 / 1962 (post256)

6. مریم حاقه نازعات شمس علق / 1955 (post262)

7. تحریم حاقه نازعات فجر (post46)

8. هود 50-25 / 1957

9. حجرات قاف حاقه حمد / 1950

10. قصص شمس حمد / 1977 (post278)

 

نظرات (۵)

باسلام خدمت برادرمحترم خوب شداین 20تلاوت برتراستادرا گذاشتیدبااینکه استادصدای 6دونگی نداشت خصوصا بم ولی درست از صداش استفاده میکردبطوریکه اساتیددیگراز استاداستفاده میکردن مثل استادموردعلاقه من سعیدمسلم مخصوصادرسوره طورنازعات ممنون
  • داریوش حقانی
  • سلام
    منتظر همچین روزی بودم، واقعا کارت درسته
    ان شالله همیشه در پناه خدا و قرآن و اهل بیت باشی
    سلیقه هامون خیلی شبیه به همه مصطفی
    ممنون که سر میزنی
    امشب آقای مؤذن رو دیدم و این یعنی فعلا هر چقدر خواستید میتونید ازشون کار بکشید!!!!!!
    تقریبا نیمی از این تلاوات رو قبلا بهشون سفارش کردم ، ولی قول میدم تا چند ماه دیگه تحلیل همه رو بذارم
    راستی تحلیل تلاوت های تصویری مصطفی رو می خواهید؟ فردا یکی دو تا بذارم؟
    پاسخ:
    پاسخ: نظرم درباره تلاوت های تصویری رو قبلاً گفته بودم!!، هر طور صلاح میدونید
    فعلاً همون دو سه تلاوتی که قبلاً خواسته بودم رو اگه تحلیل کنین ممنون میشم، جزاکم الله خیراً
  • داود غنی آبادی
  • با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عزاداری هایتان
    بنده از مقلدین استاد مرحوم مصطفی اسماعیل هستم و یک ماه بیشتر نیست که با وبلاگ مفیدتان آشنا شدم و حسابی ازش استفاده کردم و می کنم و اولین باری هست که نظر می گذارم.
    با احترام تمام، به نظر حقیر، جای دو قرائت معروف «بقره، طارق، انشراح» و «حجرات، ق، انشراح، اخلاص» تو مجموعه ی ابرشاهکارها خالیه.
    موفق و مؤید باشید.
    پاسخ:
    پاسخ: علیکم السلام، من که توضیح دادم سلیقه ها با هم فرق میکنه!!، شکی نیست که هر دو تلاوتی که اشاره کردین از شاهکارهای استاد هستند و هر دو رو قبلاً در وبلاگ گذاشتم، ولی خودم این 20 تا تلاوت رو بیشتر دوست دارم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی