مصطفی اسماعیل

طبقه بندی موضوعی

خداحافظ

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱ ب.ظ

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۹/۲۲
  • ۹۹۷ نمایش

نظرات (۷۲)

  • راه استاد... محمد صدیق منشاوی
  • شایدم رفته کربلا..
  • راه استاد... محمد صدیق منشاوی
  • گفتما..!
    آقا ان شاء الله موفق باشی..
  • علاقه مند به تلاوت رفعت مصطفی عبدالفتاح
  • با سلام
    لازم دونستم از برادر محترم به خاطر اینکه با کلماتم ناراحتشون کردم عذرخواهی و طلب حلالیت کنم.
    جهت شادی روح همه قاریان درگذشته بالاخص منشاوی و مصطفی صلوات.
    انشالله که رفته اردوی مشهد
    همچنان منتظریم......
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • اگر اصرار ما برای برترین قاری بودن استاد منشاوی کار نادرستی باشد پس اصرار دوستان هم نباید کار درستی باشد
    اگر ما کار خوبی نمی کنیم دوستان کار نادرست ما را تکرار نکنند زیرا می بینیم اصرار زیادی دارند که ثابت کنند حتما اولین و برترین قاری جهان استاد مصطفی اسماعیل هست

    اگر ما بی جهت به استاد مصطفی اسماعیل عیبجویی می کنیم دوستان هم همین کار را می کنند

    اگر مقایسه ما کار نادرستی باشد مقایسه دیگران هم نادرست است اگر هر درست است برای ما هم درست است

    مثلا همین مقایسه فوت قراء یا تقلید قراء از استاد مصطفی اسماعیل و حتی مطرح کردن اینکه حتی برادر استاد منشاوی هم از مصطفی اسماعیل تقلید می کند همه مقایسه است

    خوب طبیعی است که ماهم در صدد جواب بر می آییم

    و از ابتدا بحث اینگونه شروع شد که ما بدون نام بردن از قراء خاصی به دلایلی ثابت می کردیم که منشاوی برترین قراء است که علاقمندان استاد مصطفی اسماعیل آمدند و چندین عیب و ایراد به منشاوی بستند که اتفاقا همه هم نادرست بود:
    مانند اشکلات وقف و ابتدای منشاوی که 8 اشکال از جمله رد از وقف لازم را شمردند که با بررسی متوجه شدیم همه وقف و ابتداهای منشاوی که برخلاف معمول بوده عالمانه و عجیب بوده
    و یا اینکه برادر بزرگواری فرمود هیچ می دانستید که استاد منشاوی ده ها سال (به این مضمون) از مصطفی اسماعیل تقلید می کرده در حالیکه هرچند مصطفی حدود 15 سال بزرگتر از منشاوی بوده اما منشاوی فقط از پدرانش تقلید می کرده و بعدهم در 15 سالگی صاحب سبک شده در حالیکه استاد مصطفی در سن حدود 30 و خورده ای معروف شده پس اصلا ممکن نبوده که منشاوی از او تقلید کند
    حال هم می فرمایید محمود از ایشان تقلید می کند

    خدا می داند ما نمی خواستید اینگونه بحث کنیم اما دوستان طرفدار مصطفی اسماعیل اصرار شدیدی داشتند که با یقین فقط ایشان برترین قاری جهان هستند
    که ما ضمن احترام به این بزرگواران روی نظر خودمان هستیم که به نظرما منشاوی برترین است
    فقط همین نه به این قاری توهین می کنیم نه کافرش می دانیم نه از احترام طرفدارانش می کاهیم فقط می گوییم منشاوی در همه جهات حتی در مقامات برتر از اوست
    سلام منظور از خداحافظ و علت آن چیست؟
  • سجاد رحیمی
  • سلام من تازه لینکت کردم کجا ؟موفق باشی داداش .خداپشتوپناهت.اما چشم انتظارتیم
    خدا به همرات!
    سلام منظور از خداحافظ وعلت آن چیست؟
  • جواد حسن زاده
  • سلام آقا مصطفی.
    بنده به عنوان یکی از هوادارن استاد منشاوی بهره فراوانی ازین وبلاگ خوبتان بردم.خداوند اجرتون بده.
    با دیدن این پست خیلی ناراحت شدم!
    جزاک الله کل خیر
  • مهدی کامیاب
  • سلام امیدوارم این خداحافظی موقت باشه چون بهره ای که در مدت آشنایی با این سایت بردم با هیچ جای دیگری قابل مقایسه نیست. منتظر مطالب جدید و پربار شما هستم. توفیقتان مستدام
    با سلام-حتما در تصمیمتون تجدید نظر فرمایید چرا که اگر امثال شما نباشید همین دو تا وبلاگی هم که دارند در زمینه تلاوت فعالیت می کنند از بین می ره و حیفه این حرکتی که خودتون شروع کردید از بین ببرید چرا که خیلی از اعضای جامعه قرآنی کشورمان تازه داشتند از طریق وبلاگ شما و وبلاگ های از این دست اطلاعات سودمندی به دست می آوردند که قطعا براشون راهگشا بود چرا که همه قاریان ما نمی تونند به صورت مستقیم وارد سایت های عربی بشوند و اطلاعات ناب به دست بیارند اگر شده حتی به صورت محدودتر به فعالیتتون ادامه بدید.
  • محمد حسین امینی
  • سلام. چرا خداحافظ؟
    از صمیم قلب تقاضای تجدید نظر دارم!
    لطفاً برای رضای خدا این وبلاگ کم نظیر را ادامه دهید!!!!!!!!!
    یعنی چی خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااحااااااااااااااااااااااااااااافظ؟؟
    نرو پسر خووووووووووووووب
    نرووووووووووووو
    ها ای که گفتی ای یعنی چه کیانوش؟؟؟
    سلام
    یعنی چی؟
    واقعا یعنی چی؟!
    لطفا این وبلاگ رو حفظ کنین آقا مصطفی ، چون حقیقتا بهترین و کامل ترین وبلاگ در زمینه دانلود تلاوت در ایران رو دارید...
    لطفا تجدیدنظر کنید...
    حداقل دلیل قابل قبولی ارائه بدین
    لماذا الى اللقاء؟؟
  • راه استاد... محمد صدیق منشاوی
  • شاید دورببن مخفیه..!
    ......
    ولی خب این نوع کار کردن معمولا خستگی آوره. این که اهل کپی پیست نباشی و خودت محتویات وبلاگت رو تامین کنی هم وقت گیره هم خسته کننده. صاحب این جور وبلاگها هر چند وقت یه بار تعطیل می کنن و بعد از یه مدت تازه نفس بر می گردن. من خودم قبلا دو تا وبلاگ تعطیل کردم..
  • راه استاد... محمد صدیق منشاوی
  • ...........................................................................
    عکس تازه منتشر شده از استاد منشاوی در وبلاگ راه استاد...
    ...........................................................................
    سلام
    ممنونم. واقعا خیلی روحیه بخش بود!!! حداقل تعطیلی موقتی هست
    خب دل آدم هزار جا میره دیگه!!!

    اتفاقا من هر وقت وبلاگ شما رو می بینم بیشتر از خودم نا امید میشم بقیه رو نمی دونم
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • سلام علیکم
    دعاگو و نایب الزیاره شما در سفر کربلا بودیم
    حقیقتا بهترین و کامل ترین وبلاگ در زمینه های مختلف قرانی از دانلود و اطلاع رسانی وبلاگ پر ارزش شماست
    ادب احترام قلم پاکیزه و مودب از دگر ویژگی شماست
    صبر و حوصله و....

    ما با تمام وجود اقرار داریم که بین وبلاگ ها و حتی سایتها بیشتری استفاده را چه در باره استاد منشاوی چه در زمینه سایر اطلاعات قرانی مانند قرءات سبعه و عشره و.... بردیم خداوند اجر شما را چند برابر فرماید
    امروز در بازگشت از سفر با مراجعه به وبلاگ شما ودیدن این اطلاعیه واقعا مکدر شدیم
    ان شاءالله تصمیم شما موقتی باشد و بزودی فعالیتهای خوب خود را دنبال کنید
    امیدواریم نقد ما از قاری بخصوص باعث مکدر شدن خاطر شما نشده باشد و اگر شده عفو بفرمایید
    اختلاف نظر و بحث هرگز باعث نشده ذره ای از احترام شما کاسته شود
    ملاک نقد کردن یا نقد نکردن هرگز طرفداری از منشاوی نبوده بلکه همانطور که شاید در نظرات دیده اید در وبلاگ های طرفدار استاد منشاوی هم نظراتی را نقد می کردیم و نظر خودمان را می گفتیم
    اگر احیانا نقد های ما کوچکترین اثری در تصمیم شما داشته ما هرگز راضی نیستیم و از محضرتان صمیمیانه تقاضا داریم تجدید نظر بفرمایید

    از خدای متعال و به حق ائمه اطهار علیهم السلام مخصوصا به حق 4 امام معصومی که توفیق زیارت پیدا کردیم درخواست داریم ان شاءالله در امتحانات و تحصیل در تمام مراحل زندگی موفق و موید باشید و در دنیا و آخرت سعادتمند باشید
    و زیارت کربلا و حج و عمره همیشه نصیب شما شود
    و همیشه نفع شما به اسلام و مسلمین برسد

    خلاصه از تعطیلی وبلاگ شما خیلی ناراحت شدیم
    امیدواریم خواهش ما را بذیرید و تحدید نظر بفرمایید
    و از نقدهای ما هم رنجیده خاطر نشوید

    شاید استاد مصطفی اسماعیل را برترین قاری ندانیم اما هیچ جسارتی هم نمی کنیم و حق هم نداریم ایشان هم قاری خوبی هستند که اجرشان محفوظ است و زحمت کشیدند

    اما طرفداران استاد مصطفی اسماعیل و طرفداران همه قراء برای ما با طرفداران استاد منشاوی هیچ فرقی ندارند
    بلگه شما چون بیشتر از بقیه در راه گسترش قران کریم تلاش دارید
    و مطالبتان بسیار قابل استفاده است
    و نیز قلمتان همواره با متانت و ادب است بیشتر مورد توجه و احترام هستید
    خلاصه هرچه باشد دعاگوی شما هستیم و خواستار ادامه فعالیتتان هستیم
    سلام علیکم

    خدایی حیفه تعطیل شه من که یکی دو ساله تمام تلاوتهایی که خودم و دوستانی که ازم تلاوت خواستند رو تو همین و بلاگ به دست آوردم
    یادم نیست درخواست تلاوتی از شما کرده باشم و شما جواب نداده باشید اجرتون با قرآن

    به کارتون ادامه بدید داش مصطفی.......
  • محمد حسین امینی
  • می دانم هر کجا باشید موفقید، برایتان آرزوی موفقیت بیشتر را دارم.
    امیدوارم زودتر به وبلاگ برگردید . در پناه حق باشید
  • حکایت نویس

  • در فراقت چون کودک برای مادر می گریم !
    سلام مصطفی
    ممنون از اینکه کانالم در آپارات (یعنی کانال حسین) را دنبال می کنی
    وبلاگت خیلی خوبه، من هم وبلاگتو در وبلاگم به نشانی زیر add کردم
    تو هم اگه دوست داشتی منو add کن
    http://sanorihemayatena.blogfa.com
    یا حق
  • علاقه مند به تلاوت رفعت مصطفی عبدالفتاح
  • یه مثال میخام بزنم برای روشن شدن یه مطلبی : شما اگر سری به سایت هایی که عکس بازیگران خانمی را که از نعمت زیبایی خدادادی برخوردار هستن را ببینین در قسمت نظرات ، افرادی اون بازیگر را نه تنها دارای چهره زیبا نمیدونن بلکه او را حتی معمولی یا زشت قلمداد می کنن ولی حتی یه بچه هم میدونه که نظر دهنده چشم دیدن زیبایی آن بازیگر را نداره و به خاطر حسادت شدید این نظرات را ابراز میکنه .
    حالا همون قضیه که در بالا اشاره کردم پیش اومدهیه بنده خدایی توی این وبلاگ و وبلاگ خودش نظراتش از روی تعصب شدید به یه قاری محترم بیان میکنه و در بیان امتیازات من در آوردی برای قاری مورد علاقه خودش کنایه میزنه به تلاوت مصطفی اسماعیل.
    مثلا فلان قاری بیمار شدن تاثیر روی صداش نداره . یا کوتاه یا بلند بودن تلاوت براش فرقی نداره . یا تشویق حضار جلسه تاثیری بر او نداشته و دیگر توهمات ایشان ....
    1-مرحوم مصطفی اسماعیل به زعم خود مصری ها پس از درگذشت شیخ رفعت در سال 1950 از اواسط دهه 50 و در دهه های 60 و 70 میلادی قاری اول مصر بود شاهد مثال آن القاب اکبر القرا و ملک القرا و همچنین تمجدید شخصیت های مختلف،موسیقی دانها و مجریان برنامه های زنده ای که از رادیو پخش میشده است ، تشویق شدید مصطفی توسط جمعیت در بیشتر تلاوتهای مجلسی و... (به نظر شیخ رفعت در مورد مصطفی هم مرجعه کنید)

    2- در مصاحبه های قاریان بزرگ مصری وقتی که از آنها در مورد تلاوت قاریان مورد علاقه خود می پرسن بدون استثنا نام شیخ مصطفی برده میشه بلکه به عنوان نفر اول (یا دوم پس از مرحوم رفعت) است.
    3-اکثر قاریان پس از مصطفی از او تقلید کرده اند : محمدحصان - راغب غلوش - حمدی زامل - عبدالمنعم طوخی - سعید زناتی - شعبان صیاد - عنتر سعید مسلم - عبدالوهاب طنطاوی - عوضین مغربی - محمد شبیب - محمد بدر حسین- حتی طه الفشنی کامل یوسف محمد عمران شحات انور و محمود منشاوی و ...
    4-القای معانی بوسیله ایجاد رنگ های مختلف صدا و هم با بکارگیری نغمات در تلاوت شیخ مصطفی کم نظیر (نمی گویم بی نظیر) است و در میان قاریانی که تعداد تلاوت بیشتری از انها موجود است فقط می توان عبدالفتاح شعشاعی را نام برد . به صحبت های رهبر معظم انقلاب در این مورد مراجعه کنید.
  • علاقه مند به تلاوت رفعت مصطفی عبدالفتاح
  • قسمت دوم
    5-با اینکه سبک تلاوت مصطفی اصطلاحا کلاسیک خوانی و رعایت ترتیبی مقامات است ولی او دچار تکرار الحان در تلاوت های مختلف و اجرای خشک و تجویدی نمی شود.
    6-مصطفی اسماعیل تا پایان عمر (تا 73 سالگی )به تلاوت اشتغال داشت و هیچ گاه به بیماری حنجره دچار نشد فقط می توان عبدالفتاح شعشاعی را مثال زد که تا 72 سالگی زنده بود و قادر به انجام تلاوت. شیخ رفعت، محمد منشاوی ،شیشع ، محمد شبیب و ... افرادی بودن که به بیماری حنجره مبتلا گردیدن و دو قاری اول که ذکر شد بر اثر همین بیماری درگذشتند.
    7-صدای مصطفی اسماعیل دارای نقص ذاتی در قرار صدا ولی در توسط و اوج دارای انعطاف لطافت و زیبایی بسیار و جزو بهترین اصوات مشایخ قرا بوده است .( به نظر شیخ محمد صیفی که مسئولیت رابطه القرا را برعهده بوده و همچنین دیگران مراجعه شود)
    8-تلاوتهای بر جا مانده از مرحوم مصطفی اسماعیل اغلب مربوط به دهه 60 و 70 میلادی و دوران کهولت سن ایشان است و قاعدتا با تلاوت های قبل ار 50 سالگی ایشان متفاوت . متاسفانه بسیاری از قرا بزرگ مصری قبل از 70 سالگی از دنیا رفته اند که فهرست بلند آنها در این مقال نمی گنجد.
    9-در مورد نغمه پذیری ایشان در اجراها یش به خصوص در دهه 40 و 50 میلادی به نظر درویش الحریری موسیقی دان معروف مصری و دیگر موسیقی دان ها مراجعه گردد (لقب القارء الموسیقار در مورد مصطفی داده شده)
    9-اگر بیماری سال 1953 شیخ مصطفی صحیح باشد اتفاقا بهترین تلاوت های برجا مانده از مصطفی به بعد از آن تا دهه 60 میلادی است. حجرات ق شرح توحید. قصص علق قدر. بقره طارق شرح. یوسف حاقه. یوسف شمس توحید. آل عمران 185-200. فرقان حاقه. مریم حاقه نازعات شمس.ابراهیم 12-48 و ...
    موارد زیاد دیگری می توان بیان نمود که وقت تنگ است و خواب بسیار.
    قاریان بزرگ مصری هر کدام محترمند و اگر در نشان دادن محاسن قاری مورد علاقه اغراق گردد یا بقیه تضعیف گردند دچار بی عدالتی شده ایم.
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • سلام علیکم
    1- بیماری استاد منشاوی دوالی المری (واریس مری) ناشی از سیروز کبدی و نه بیماری حنجره (نای) بوده اگر بیماری حنجره بود چراصدایش تا روزهای آخر تغییری نکرد؟ وچرا واریس مری معرفی کردند (حقیقت چیز دیگری بوده خدا می داند)چون قبلا هم به او سوء قصد شده احتمال دارد مسموم شده باشد و عمر طولانی پدرش (86 سال) و برادرش نشان می دهد سبک منشاوی باعث بیماری حنجره نمی شود
    2- چرا حسادت؟ ما نه قاری هستیم و نه ادعایی داریم اتفاقا قبل از تحقیقات ما هم فکر می کردیم استاد مصطفی اسماعیل بهترین قاری است
    3- به خاطر تعریفی که امام خامنه ای از ایشان کرده و ماهم فدایی رهبریم برای ما سخت بود که از ایشان نقد کنیم
    4- اصلا همه جهان معتقد باشند استاد مصطفی اسماعیل بهترین قاری است که قبول نداریم شما به لیست استماع و دانلود مزامیر بروید http://alminshawy.blogfa.com/post/368
    ما از قران و روایات 5 ویژگی برداشت کردیم
    1- تقوا و عمل به قران و فرائض (استاد منشاوی برتر از استاد مصطفی است عدم اعتقاد به حجاب و...)
    2- خشوع و خضوع و اقشعرار و افاضه دمع از قران و حزن از روایات (قطعا استاد منشاوی در این ویژگی ها برترین قراء است)
    3- ترتیل (حفظ الوقوف و تحویدالحروف) قطعا استاد منشاوی برترین قراء است و تحوید استاد مصطفی اسماعیل اشکال زیادی دارد
    4- زیبایی صدا (زیبایی صدا در روایات حسن است) صدای منشاوی نه زیر مثل عبدالباسط نه خشن مثل استاد مصطفی و با طنین و زنگ صدای مصطفی طنین و زنگ ندارد و صدای منشاوی در همه حالات زیباست وصدای مصطفی در بم خوانی خش دارنازیباست
    5- مقامات(اقروا القران باصوات العرب و الحانها) درتلاوتهای منشاوی از ترتیل و استودیویی وتقریبا تلاوتهای مصطفی در ترتیل و استودویی خالی از نغمه است
    وخالی بودن از موسیقی (ایاکم لحون اهل الفسق و الکبائر و الغنا و الترجیع و النوح و الرهبانیه
    در حالیکه با اینکه استاد مصطفی فقط در تلاوتهای محفلی اهنگ دارد انهم گاهی همراه با موسیقی است
    اما منشاوی همه تلاوتهایش اهنگ دارد و در عین حال موسیقی ندارد
    منشاوی برتری های دیگری هم دارد
    اگر برتر دانستن استاد مصطفی خطا و حسودی و ... نباشد چرا برتر دانستن منشاوی اشکال دارد؟
    استاد مصطفی هم مقامش محفوظ و طرفدارانش هم با طرفداران منشاوی فرقی ندارند و روی سر ما جای دارند مخصوصا آقا مصطفی که واقعا به ایشان زیاد ز
  • قیام ضد تکفیر و قتل عام بیگناهان
  • مشکل از خود این قراء است که در این چند ماه هر روز چیز منفی در باره برخی قراء پیدا می شود که واقعا خطا هایی به برخی از آنها نسبت داده شده که مو بر اندام انسان راست می شود و به تکان می افتد و صد شکر به استاد مصطفی اسماعیل

    برخی را در خصوصی به آقا مصطفی گفتیم
    اما در مقابل هرچه بیشتر تحقیق می شود جز پاکی و تقوا و خلوص چیز دیگری از استاد منشاوی گفته نشده

    گاهی با خودمان فکر می کنیم ای کاش وارد این تحقیقات نشده بودیم تا این چیزها را در باره برخی قراء بدانیم نمی دانستیم راحت تر بودیم
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • اگر مصطفی اسماعیل (7 یونیو 1905 - 26 دیسمبر 1978) تا 73 سالگی قران می خواند
    همه طرفدارانش معتقدند چهل و خورده ای ساله زیبایی صدایش را زا دست داده

    اما اگر استاد منشاوی عمر کوتاهی داشت و بر اثر واریس مری که یک بیماری کبدی است از دنیا رفت
    که یا یک بیماری معمولی بوده به خاطر آلوده بودن آب در مصر مردم مصر ناراحتی کبدی زیاد مبتلا می شوند
    و یا اینکه همانطور که قبلا هم در صدد مسموم کردنش بودند واقعا به خاطر مخالفت با دربار و مخالفت با رژیم صهونیستی و یا تشیع با سم به قتل رسیده مخصوضا که تشیع جنازه نداشته و مراسم عزا هم نداشته تا دوسال و نیز به او شهید القراء می گویند

    اگر او عمر کوتاهی داشت پدر او تا سن 86 سالگی ظاهرا تلاوت داشته (1898م، توفی الشیخ صدیق المنشاوی سنة 1984م.) فراموش نکنیم اگر حادثه ای خانوادگی باعث نازیبا شدن صدای مصطفی اسماعیل شود چگونه اینکه شیخ صدیق فقط سه پسر داشته (البته برخی منابع 4 پسر معرفی کرده اند) که یکی در 19 سالگی جلوی چشمش در بیت المقدس از بلندی پرت شده جان داده و خودش جنازه فرزند را در قطار تا منشاه اورده
    و نیر مرگ دلخراش فرزند ارشد و دلبندش همین استاد منشاوی را به چشمش دیده و بر بدن فرزند نماز خوانده و او را در قبر گذاشته و بی مهری و دولت و تشیع جنازه نداشتن فرزندش در قاهره و... را دیده آیا این دو حادثه مهم نبوده؟ آیا نباید در صدای این پدر داغدیده تاثیر بگذارد؟

    و محمود منشاوی برادر منشاوی هم اکنون در قید حیات است 84 سال دارد و ان طوری که شنیدیم تلاوت می کند

    از انجاییکه سبک منشاوی مثل سبک پدر و براردش است و نیز خودش با وجود شدت بیماری و ضعف ناشی از بیماری صدایش تغییر نکرده نمی توان به او نسبت داد که نوع سبکش باعث مرگش شده

    پس وقتی پدر و برادر منشاوی تا 86 و 84 عمر کرده اند و در این سنین تلاوت داشتند 73 سالگی مصطفی با وجود تغییر صدایش زیاد عجیب نیست
    دوستان واقعا این مسائل چه اهمیتی داره ؟ چرا باهم دعوا میکنین سر یه یسری مسائل بی معنی و بی هدف ؟خیلی طبیعیه که هرقاری ای ممکنه یه سری نقایص یا نقاط قوت داشته باشه حالا یکی بیشتر یکی کمتر ، بنظرم به جای اینکه لحظه لحظه های عمر باارزشمونو سر این موضوعات فوق العاده حاشیه ای و بی معنی که مطمئنا نتیجه ی خوبی هم نداره هدر بدیم سعی کنیم از این نعمت ها ( تلاوتها ) به گونه ی بهتری استفاده کنیم ،
    مقایسه ، بی احترامی ، به رخ کشیدن ؟؟؟؟ اینا در شان قاریان شیعه نیست
    ببخشید که صریح اظهار نظر کردم ،
    بی ادبی منو به بزرگی خودتون ببخشید
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • سلام علیکم
    اگر منظور ما بودیم که به برادر بزرگوار "علاقه مند به تلاوت رفعت مصطفی عبدالفتاح" عرض می کنیم هیچ ناراحت نشدیم و احترام قائلیم و ان شاءالله در دنیا و آخرت موفق و سعادتمند باشید
    اما دو نکته:
    1- با عرض معذرت سن استاد محمود منشاوی 84 نوشته شد اشتباه شده ایشان موالدید 1940 میلادی است پس 74 سال دارد

    2- گفته شد که استاد محمود منشاوی از استاد مصطفی اسماعیل تقلید می کنند به چه دلیل؟ و چه کسی گفته؟ لطفا بفرمایید
    تا جاییکه می دانیم استاد محمود منشاوی معروف است که به روش پدر و برادرش تلاوت می کند

    3- پیشنهاد می کنم هیچگاه توصیه نفرمایید به سایتهایی که زنان زیبای بازیگر هستند مراجعه شود چرا که اصلا زیبنده قاریان قران نیست و بعد هم نوعی اشاعه فساد است
    بعد هم حسادت به زیبایی با نقد از قاری هیچ تشابهی ندارد
    که اولا چرا ما به استاد مصطفی اسماعیل حسادت می کنیم؟ چرا به منشاوی حسادت نمی کنیم؟
    این هیچ مثال خوبی نیست
    چه اینکه ما در نقدهای خودمان افراط کرده باشیم و به ناحق باشد و چه اینکه حق باشد اصلا مثال خوبی نیست
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • "...ظاهراً خیلی دوست دارین این اتفاق ها رو هم گردن حکومت های ظالم و مسائل پشت پرده و .. بندازین
    ...اولاً منشاوی قدیمی تر بوده ...
    ...سمیعه های مصطفی ... آدم های خوب و منصفی بودن ...
    اما ظاهراً افرادی که تلاوت منشاوی رو ضبط میکردن آدم های جالبی نبودن و خیلی خودخواه تشریف دارن و حاضر نیستن راحت این ها رو در اختیار بقیه قرار بدن
    ...
    --------------------------------------
    سلام علیکم
    با تشکر از نظرتان و با امید ادامه فعالیت های خوبتان:

    انکار نمی کنیم که تا حدی کمی تلاوت منشاوی بخاطر:
    1- زمان زندگیش و قدیمی بودنش باشد
    2- جالب نبودن و خیلی خودخواه تشریف داشتن طرفداران منشاوی باشد

    اما دو نکته انکار ناپذیر
    اول- مصحف مجود منشاوی توسط سمیعه غیر جالب و خودخواه ضبط نشده ومصحف مجود مصطفی اسماعیل توسط سمیعه های منصف و منطقی مصطفی اسماعیل ضبط نشده
    بلکه همه توسط رادیوی مصر ضبط شده و مصاحف مجود استودیویی هستند
    چرا روی مصحف ارزشمند منشاوی چیزهای دیگر ضبط کرده اند و که 5 ساعتش ناقص شده تازه سمیعه های منشاوی تا جایی که توانسته اند ناقصی ها را پر کرده اند چزا روی مصحف محود استاد مصطفی اسماعیل (که خیلی ها از جمله خودش اعتراف دارد که تلاوتهای محفلیش بهتراست و محودش که استودیی است زیاد جالب نیست) چیز دیگری ضبط نکرده اند؟
    اگر بر فرض محودهای عبدالباسط و مصطفی از بین می رفت کسی فکر نمی کرد بخاطر اعمال نفوذ بوده زیرا محودهای این دو کیفیت کمتری نسبت به مجود منشاوی دارند ممکن است کسی بگوید چون کمتر مورد توجه است رویش چیز دیگری ضبط کردند
    اصولا وقتی رادیوی مصر با صرف هزینه یک قران کامل آنهم محود را در60 ساعت با امکانات وهزینه 50 سال قبل ضبط می کند معنا ندارد بی توجهی شودکه شرکت باغانمناقصی هار را باصدای دیگران پر کند
    چرا این بی توجهی فقط در باره منشاوی اتفاق می افتد؟

    پس نقص محود منشاوی قدیمی بودن منشاوی یا سمیعه های خودخواه و غیر جالب نیست
    اگر 5 ساعت مجود رارادیوی مصر ازبین ببرود از کجا بقیه را از بین نبرده؟

    نکته دوم- برگذار نشدن تشییع جنازه استاد منشاوی و تشییع جنازه رسمی استاد مصطفی اسماعیل و استاد عبدالباسط است
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • وقتی یه دوستی نوشت که محمود منشاوی از مصطفی تقلید می کرده، خیلی ناراحت شدین و گفتین این طور نبوده و ...
    ----------------------------------------
    1- اولا خیلی ناراحت شدنی در کار نبوده و ناراحت شدن هم اگر بوده به خاطر مثال نامربوطشان بوده که هم نوعی بد آموزی و اشاعه و ترویج مراجعه به وبلاگهای خواننده های زن است که با روح قران و قاریان منافات دارد
    2- بعدهم اولا آقای هادوی با دلیل وارد شد وچند مثال را آورد و
    اما این برادر محترم فقط ادعا کرد که محمود منشاوی مقلد استاد مصطفی است و بین مقلد بودن و اینکه قطعاتی را تقلیدی بخوانند فرق دارد مخصوصا با این توضیح که مثلا اوایل کار تقلید می کرده با اینکه مطلقا گفته شود منشاوی ده ها سال تقلید می کرده و محمود کلا مقلد منشاوی است فرق دارد
    3- تازه ما نظذر آقای هادوی را رد یا اثبات نکردیم که اگر نظر ما را دیده باشید نوشتیم شاید درست باشد عبدالباسط تقلید کرده باشد و حتی در باره آن مقاطع هم نظر ندادیم چون واقعا نمی توانستیم نظری بدهیم و چیزی را گفتیم که یقین داشتیم و آن استادش شیخ حماده منشاوی بوده البته همان را هم با سه احتمال که ایشان با خانواده منشاوی نسبت داشته باشند یا هم شهزی باشند و با اینکه از شهر منشاة دیگری باشند مطرح کردیم
    4- تقلید عبدالباسط از منشاوی امکان پذیر هست به خاطر موقعیت وسن و چیزهایی دیگر (به قید امکان پذیر بودن توجع کنید)
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • اما تقلید خود استاد منشاوی از مصطفی اسماعیل که قبلا در این وبلاگ مطرح شد به دلایل زیادی نمی تواند درست باشد:
    1- خود استاد منشاوی با کم حرفیش دو جا با تاکید در جواب سئوالی که از چه کسی قران یادگرفته ای و از کی تاثیر پذیرفتی؟ گفته فقط از پدرم
    2-و همه متفق القول می گویند منشاوی از سبک پدرانش پیروی کرده
    3- منشاوی مربوط به منطقه صعید مصر است و استاد مصطفی اسماعیل نزدیک قاهره بنابر این با توجه به امکانات کم آن زمان تقلید منشاوی از مصطفی منطقی نیست
    4- منشاوی در 15 سالگی صاحب سبک شده و اشتهار استاد مصطفی اسماعیل هم زمانی بوده که منشاوی معروف شده بنابر این هرچند منشاوی 15 سال کوچکتر است اما اشتهار مصطفی هم مثلا 15 سال دیرتر بوده
    5- در تلاوت هیچ شباهتی بین دو تلاوت نیست
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • اما رد تقلید محمود از مصطفی:
    1- هرچند از لحاظ سنی و مکانی امکان پذیر است و مانند تقلید خود منشاوی که تقریبا ممکن نبود در باره محمود امکان پذیر است اما بازهم تقلید رد می شود:
    1- خود محمود گفته به طریقه پدران و برادرم تلاوت می کنم
    2- خودش گفته مقلد کسی نیستم فقط به طریقه خاندانم می خوانم
    3- وقتی پدر و برادرش قاری معروفی باشند چرا باید از مصطفی تقلید کند؟
    4- بین تلاوت محمود و سبک مصطفی شباهتی نیست
    5- در هیچ جا گفته نشده که محمد و محمود از مصطفی تقلید کرده اند
    6-جاهایی جسته گریخته گفته شده که عبدالباسط از منشاوی الهام گرفته و در پایگاه های عربی هم تکه هایی که عبداباسط شبیه منشاوی خوانده گذاشته شده پس وجود شباعتهایی بین تلاوت استاد منشاوی و عبدالباسط هست که هم برخی پایگاهای عربی تشخیص دادند و هم آقای هادوی تشخیص داده از آنجا که بیشتر می توان گفت عبدالباسط از منشاوی تقلید کرده لذا این حرف ممکن است درست باشد (هرچند در حداتمال است)
    البته ممکن است کسی بگوید منشاوی از عبدالباسط تقلید می کرده!!!

    اما اینکه چرا ما دفاع نمی کنیم؟
    خب طرفداران استاد عبدالباسط دفاع کنند
    اما اینکه گفتیم قاریان را قبول داریم به این معنا نیست که هزاران قاری مصری و سوری و ایرانی و سعودی را در یک سطح بدانیم و برای همه به یک میزان وقت بگذاریم فقط گفتیم برای همه قاریان احترام قائلیم و مانند دسته ای گل هرکدام با رنگ و عطر و زیبایی خاصی اما منشاوی گل سر سبد است
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • این جمله رو هم متوجه نشدم از کجا برداشت کردین:
    "اما دوستان طرفدار مصطفی اسماعیل اصرار شدیدی داشتند که با یقین فقط ایشان برترین قاری جهان هستند"
    تا جایی که من یادم میاد،قبل از این که شما بحث های برترین قاری و این که منشاوی در این زمینه برتر هست و در آن زمینه برتر هست و ... رو شروع کنین اصلاً هیچ صحبتی در این زمینه مطرح نبود!!!
    شاید هم من اشتباه می کنم
    -------------------------------------------
    1- ما تا چند ماه فقط برتری های استاد منشاوی را می گفتیم اما هیچگاه با قاری دیگری مقایسه نمی کردیم و اصلا از قاری دیگری نه ایرانی نه مصری نه سعودی اسم نبرده بودیم
    2- فقط اسم سایر قراء را جایی مطرح کردیم که آن قاریان از منشاوی تعریف کرده بودند
    مثلا اسم استاد مصطفی اسماعیل را به عنوان تعریف کننده منشاوی ذکر کرده بودیم
    3- اما کم کم برادران بزرگوار طرفدار قاریان دیگر به ما تذکر دادند که شما اشتباه می کنید مثلا فلان قاری بهترین است
    4- طبیعی است که وقتی کسی می آید و به صراحت با نام بردن قاری دیگر در صدد اثبات قاری مورد علاقه خودش است ما هم به خود حق می دهیم نظرمان را بگوییم
    5- پس اگر نظردادن در باره این که منشاوی بهترین قاری است کار ناردرستی بوده چرا دوستان این اشتباه را تکرار کردند و هر کدام محاسن قاری خود را شمرد و نتیجه گرفت که قاری خودش بهترین است
    6- اگر بهتر نامیدن یک قاری کار بدی بوده چرا این ذوستان اشتباه و کار نادرست ما را تکرار کردند؟
    این دوستان می توانستند بجای اینکه در صدد اثبات برتر بودن قاری خودشان باشند و یا سعی کنند معایب منشاوی را بشمارند می توانستند بدون نام بردن کسی به ما تذکر بدهند که شما کار خوبی نمی کنید که می گویید منشاوی بهترین است
    لذا این شد که ما ناخواسته به مقایسه و رد استدلال های دوستان بر آمدیم
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • 7- شاید جاهایی ما هم اشتباه معایبی را به دیگر قاریان نسبت دادیم که بعد هم تصحیح کردیم و عذرخواهی کردیم
    اما انصافا دوستان هم عیب هایی به منشاوی نسبت دادند و یا اینکه برای اثبات قاری خودشان محسناتی را نسبت دادند که واقعا عجیب بود
    8- جالب تر اینکه هر عیبی را به منشاوی نسبت می دانند ما با بررسی بیشتر متوجه می شدیم نه تنها عیب نیست بلکه حسنش هم حساب می شود
    و بیشتر به مقایسه قراء پرداختیم
    9- حقیقت را بخواهید ما تا قبل از این تحقیقات فکر می کردیم استا حصری تحویدش از منشاوی بهتر است و فکر می کردیم صدای عبدالباسط بهتر از منشاوی است و فکر می کردیم مقامات استاد مصطفی اسماعیل بهتر از منشاوی است و فکر می کردیم واقعا برترین قاری جهان استاد مصطفی اسماعیل است
    وفقط برتری منشاوی را در ترتیلش می دانستیم

    اما اکنون (درست یا نادرست) به این نتیجه رسیدیم که استاد منشاوی از جهت اداء بهتر از استاد خلیل حصری است
    و نیز صدایش زیبا تر از استاد عبدالباسط است
    و نیز مقامات منشاوی کامل تر و در عین حال دورترین نغمه نسبت به موسیقی است
    یعنی هم تمام تلاوتهای استاد منشاوی با اصوات عرب و لحان عرب است
    و درعین حال از لخون اهل فسق و کبائر و غنا و ترجیع و نوح و رهبانیت دور است

    اما تلاوت دیگر قراء مشهور یا همه تلاوتهایشان از ترتیل و تحقیق کم نغمه و ساده است و مثل استاد خلیل حصری (اصوات عرب و الحان عرب کمتر دارد)
    یا اینکه ترتیل و استودیشان کم نغمه و یا بی نغمه است و فقط محفلیشان همراه با آهنگ و نغمه است آنهم نغماتی که گاهی با موسیقی همراه است
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • می فرمایید که قراء برای ما هیچ فرقی ندارن و ...
    -------------------------------------------------
    ما هیچ جا نگفتیم قراء برای ما فرقی ندارند
    چون اصلا امکان ندارد تمام هزاران هزاران قاری سعودی و سوری و ایرانی و مصری را یک سان بدانیم اصلا معقول هم نیست و کسی فکر نکنم در دنیا باشد که همه قراء عالم را یکسان بداند و برایش فرقی نداشته باشد

    ما فقط گفتیم بین طرفداران قراء فرقی نیست

    یعنی همه دوستانی که طرفدار منشاوی یا عبدالباسط یا مصطفی اسماعیل یا هر قاری دیگر هستند
    حتی اگر منشاوی را کلا رد کنند و قاری خودشان را بهترین بدانند برای ما یکسان هستند و همه روی سر ما جای دارند و محترم هستند


    پس قاریان برای ما یکسان نیستند بلکه طرفداران قاریان یکسان هستند
    نکته بعدی اینکه هر قاری در حد خودش اجر دارد و زحمت کشیده و جایگاه محفوظ است اما به نظر ما منشاوی بهترین انهاست
    التبه وقتی می گوییم بهرین به ظاهر پدر خود منشاوی را هم شامل می شود یا شیخ رفعت را هم شامل می شود

    حالا برتربودن منشاوی به پدرش را نمی توانیم بگوییم منشاوی از پدرش با تقوا تر بوده و یا اداء بهتری داشته
    این جا کامل بودن تلاوتهای منشاوی او را از پدرش و یا شیخ رفعت برتر کرده

    لذا اصلا پدرش را وارد مقایسه نمی کنیم
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • فایل "نغنکم مرقین..." رو خواهشا درست کنین و با فرمت mp3 بذارین:
    -------------------------------------------------------
    پیوند این آیات که آزمایش هم شده است درست هست
    ان شاءالله که مشکلی نداشته باشد
    http://s5.picofile.com/d/a52274cb-ed47-47ec-9129-9d03205e8deb/%D9%85%D8%B5%D8%B7%D9%81%DB%8C_%D9%88_%D9%85%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%88%DB%8C_%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87_%D9%87%D9%88%D8%AF_%D8%A7%D8%AF%D8%A7%DB%8C_%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D9%81_%D9%86%D8%BA%D9%86%DA%A9%D9%85_%D9%85%D8%B1%D9%82%DB%8C%D9%86_%D8%A7%D8%A7%D8%A7%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C.mp3
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • سلام علیکم
    در باره معصراوی و اینکه نظرش عوض نشده بله کاملا صحیح می فرمایید و حق با شماست
    ولی ما هم به قطع و یقین نگفته بودیم که نظرش عوض شده
    و اختمال می دادیم
    حالا که شما تحقیق فرمودید بله قانع شدیم و نمی توانیم قانع نشویم مقابل حق و حقیقت باید سر تعظیم فرود آورد

    البته در عالم قرائت و قراء از این ااشتباهات زیاد می شود چون بیشتر منابع معمولی پایگاه ها و وبلاگ ها هستند

    البته بازهم نقد آقای معصراوی به این نوع خواندن سر جای خودش هست
    که می گوید برخی قراء برای مقامات از ادای حروف باز می مانند و یا اینکه تلاوتشان خشوع ندارد و....

    بهرحال در اصل مطلب و اینکه خشوعی در کار نیست فرقی نیست
    چرا که قاری باید مستمع را به خشوع بیاورد هرچند همیشه هم مستمعین دور از خدا با تلاوت خاشع هم به خشوع نمی رسند

    از تحقیق و تلاش تان ممنونم - فکر نمی کردیم مطلب را اینجا قرار دادید دنبالش در وبلاگ سبک منشاوی می گشتیم
    -------------------------------------------------
    این مطلب را در باره همان نظر سنجی ها ببینید که نظر سنحی شما را هم واردکردیم
    http://alminshawy.blogfa.com/post/368
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • چون نظر ها بدون تایید شده
    و شما فرمودید من خصوصی فرستادم احساس کردم راضی نییستید عمومی فرستاده شود
    اما نظرهایی که نوشتم را یادم نیست چه بوده

    در باره مطالب نه منظور جاهای مختلف بوده


    من قضاوت نمی کنم مقایسه خوب یا بد است
    اما ما از اول مقایسه را شروع نکردیم

    و بدون اسم سایر قراء فقط از منشاوی تعریف می کردیم

    اما دیگران چه با پیام در وبلاگ ما و چه در جواب نظر ما در سایر پایگاه ها طوری شد که شروع شد

    حرف ما این است که اگر مقایسه کار بدی است دوستان هم نباید کار بد ما را تکرار کردند؟

    بهرحال یا بد و یا خوب خداییش ما نمی خواستیم اینطوری بشه

    و قطعا دوستان هم به خاطر دفاع از قاری خودشان وارد مقایسه شدند

    اما بهرحال توهین هم بود

    و اتفاقا همش در پایگاه خودشان هم نبود

    اتفاقا بعضی مثلا تقلید ده سال در وبلاگی بود که بنده هم نویسنده اش هستم و نیز طرفدار منشاوی هست نه در وبلاگ و سایت خودشان

    و اگر هم کار خوبی است که به ما هم اعتراض نیست
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • در صدد معرفی مقصر نیستیم
    که تقصیر را گردن کسی بیندازیم
    بلکه علت رو می گویم
    فرق است میان بیان علت و مقصر معرفی کردن

    خرف ما اینه که ما از اول با قصد عیبجویی از دیگران شروع نکردیم لذا شما در چند ماه اول هرگز اسم قاری دیگری در مقایسه نمی بینید
    پس علت ورود ما مقایسه و عیبجویی از منساوی بود که ما را حساس کرد
    اگر استدلال ما عجیب و غریب بود استدلال های اونها هم عجیب و غریب بود

    حالا آنها هم به چه علت وارد شدند بحثی دیگر است
    قطعا علت ورود آنها هم حرفای ما در تعریف منشاوی بوده

    بعدهم ما اصلا نکفتیم فقط در وبلاگ شما بوده
    همه حا بوذه
    هم وبلاگ خودمان در نظرها بوده
    که از همان روزهای اول نظر می گذاشتند که تعریف شما در این حد درست نیست و قاریان دیگر از منشاوی برتر هستند و منشاوی مثلا در صوت و مقامات اول نیست
    و بیشتر هم دو قاری استاد عبدالباسط و مصطفی اسماعیل را مطرح می کردند که آنها برترین هستند نه منشاوی
    طبیعی بود ما هم جواب بدیم
    خلاصه کم کم وارد بحث و مقایسه شدیم

    پس ما کسی را متهم نمی کنیم فقط توضیح می دیم که چه علتی داشت
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • نظنکم
    1- در باره این تلاوت قضاوتی در باره زیباییش نداشتیم
    فقط در باره ادای غیر صحیح در چند مورد
    که واقعا اگر کسی بخواهد سوره مبارکه هود را در نماز بخواند به نظر شما اگر مثل ادای استاد مصطفی اسماعیل بخواند نمازش صجیح است؟

    2- البته زیبایی سنجی نسبی است ممکن است کسی گلی را زیبا و دیگری زیبا نداند
    حقیقتش ما خودمان اصلا صدای استاد مصطفی را دوست نداریم یعنی حتی برای مقایسه هم که شده زود خسته می شیم گوش نمی دیم

    افراد معمولی هم خوششون نمیاد

    این منافات با شما ندارد
    پس اولا نظر ما ادی غلط ایشان بود که نظری ندادید
    دوم اینکه ما ازهمان تلاوت خوشمان نمی آید
    البته ما این تلاوت را برای کسی نزاشتیم و روش تجقیق نکردیم

    حالا یک نکته جالب در عراق چند تا بچه عراقی صدای مصطفی را شنیدن و منشاوی رو
    گفتند مُ حِلو و منشاوی رو گفتن حِلو


    البته زیا جدی نپرسیدیم ولی در حد کمی انگار منشاوی تاثیر بیشتری روی مردم داشت

    نکته دیگر اینکه در تمام موکبها و بین راه از مرز تا نجف از نحف تا کربلا (در پیاده روی) شاید حدود 70 در صد تلاوت استاد عبدالباسط بود و حدود مثلا 15 درصدی تلاوت قاریان دیگر که به نظر می رسید عراقی بودند
    و حدود 10 درصدی تلاوت تحقیق و ترتیل منشاوی بود و 5 درصد هم تلاوت شحات و 5 درصد متولی فکر کنم بود
    و تا جایی که دقت کردیم در عراق استاد مصطفی اسماعیل تلاوتش هم خش نمی شد هم کسی اسمش رو نمی شناخت (البته چند نفر دور و برمان)
    عبدالباسط رو همه می شناختند
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • در مورد بیماریش
    آنچه مسلم است سرطان حنجره نبوده
    1- در منابع موثق و از قول پسر و برادرش و اطرافیانش سرطان حنجره گفته نشده
    2- اگر سرطان جنجره بود قطعا صدایش تغییر می کرد
    3- تلاوتهای برادرش در سن 72 و 73 سالگی در سال 1012 مخصوصا فراوان است که با صدایی جذاب و جوان تلاوت دارد

    حتی ما به افرادی شنواندیم گفتند 30 ساله است
    و با صدای جوانیش مقایسه کردیم به نظر تفاوتی ندارد

    و نیز پدرش تا 86 سالگی با آنهمه داغ و مصیبت مرگ دو فرزند به نظرمی رسد تلاوت می کرده هرچند دقیق نمی دانیم که تا چه سنی تلاوت داشته

    موفق و موید باشید

    و از اینکه باعث کدورت می شویم عذر می خواهم
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • تلاوتهای برادرش در سن 72 و 73 سالگی در سال 1012 مخصوصا فراوان است که با صدایی جذاب و جوان تلاوت دارد
    ---------------------------------
    منظور 2012 میلادی بوده
  • وبلاگ مقاطع بی نظیر قرآنی
  • دوست دارم نظر شما رو هم بدونم
    http://abduminesm.blogfa.com/comments/?blogid=abduminesm&postid=104&timezone=12600
    با سلام به دوستان قرآنی که برسرمسائل جزئی بحث های طولانی می کنند. سعی کنید در نقد و حمایت راه انصاف را در پیش بگیرید که براتون بهتره.من خودم از خوش صوت ترین و معروفترین قاری جهان اسلام الشیخ عبدالباسط تقلید میکنم.با همه وجود استاد مصطفی رو دوست دارم و در عین حال به قرائت منشاوی قبطه می خورم و هم چنین به حزن قرائت عنتر سعید مسلم عشق می ورزم و به ارامش استاد علی البناء ایمان دارم و به توجه استاد عبدالفتاح شعشاعی و حنجره آهنگین شعیشع .اینها گل های بستان قرآنند که عطر و بوی خودشون رو دارند.نباید از این زیباییها غفلت کرد و جنجال برپا کرد. هرچند که همه ما در ضمیر خودمون اعتراف به معروف بودن دو قاری نسبت به همه قاریان جهان داریم : 1 - در درجه اول استاد عبدالباسط 2- استاد مصطفی اسماعیل
    همه در عرصه اخلاق و منش و رفتار قرآنی کوشا باشیم و قرآن رو با عمل خودمون به جامعه گرفتار شهوت امروز معرفی کنیم
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • سلام علیکم
    همان طور که بارها و بارها گفتیم فقط استاد منشاوی را به چند دلیل برتر از سایر قاریان از جمله استاد مصطفی اسماعیل می دانیم و گرنه هیچ توهینی به ایشان نکرده و نمی کنیم
    و تمام قاریان مصری را مانند گلهای معطر قران می دانیم که هرکدام عطر و رنگ و زیبایی خاص خودشان را دارند منتها استاد منشاوی را گل سرسبد می دانیم فقط همین
    و نسبت به قراء مقلدان استاد منشاوی هم کمال احترام را داریم
    و تمام علاقه مندان استاد مصطفی اسماعیل روی سر ما جا دارند و برایشان کمال احترام را داریم
    http://ghalandarolateba.blogfa.com/
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • اینهم اصل تلاوت از سوره مبارکه هود
    از تلاوت استاد مصطفی اسماعیل از هود حاقه شمس
    البته فقط بخشهایی از سوره مبارکه هود با تلاوت استاد منشاوی مقایسه شده است
    http://s5.picofile.com/file/8159155192/%D9%85%D8%B5%D8%B7%D9%81%DB%8C_%D9%88_%D9%85%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%88%DB%8C_%D9%87%D9%88%D8%AF_%D8%AD%D8%A7%D9%82%D9%87_%D8%B4%D9%85%D8%B3.mp3.html


    اگر باز نشد بفرمایید
    ینی چی؟!!!!!!!؟
  • وبلاگ منشاوی
  • سلام
    آقا مصطفی
    داشتم دنبالت می اومدم .... یهو غیبت زد!!
    یعنی چی خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااحااااااااااااااااااااااااااااافظ؟؟
    نرو پسر خووووووووووووووب
    نرووووووووووووو
  • پایگاه قرآنی ترتیلا
  • سلام جناب مصطفی.اجرتان با قرآن.به امیدخدا بصورت محدود فعالیتتان را ادامه دهید حیف است کلا این پایگاه تعطیل شود
    سلام آقا مصطفی
    امیدوارم که موضوع چیز دیگه ای باشه
    به حرکت مثبتت ادامه بده
    آقا مصطفی نکن اینکارو...
    باسلام خدمت دوست زحمتکش عرصه قرآنی
    انتظار نداشتیم اینچنین کار به اتمام برسد آقا مصطفی!
    برای چی با توجه به حجم گسترده فعالیت جنابعالی خداحافظی کردید.شما در عرصه قران و ارائه خدمات قرآنی کارهای خوبی انجام دادید -به نظر من دوباره به همین فعالیت با پشتوانه قوی معنوی و قرآنی خود با همت مضاعف حدمت کنید چون در این زمینه کار زیاد بوده و شما به عنوان یک فعال قرآنی وظیفه سنگینی در قبا ل جامعه قرآنی دارید. عرصه را خالی نکنید.با تشکر
  • راه استاد...
  • عجب..!
    سلام علیکم
    متاسفانه فعلا دسترسی آسانی به نسخه های چاپی یا خطی زیارت عاشورا ندارم که اسکن کنم ولی همان مقاله که در سایتهای مختلف قابل دانلود است کاملا گویا و مستند است.
    ملکی معاف
    پاسخ:
    پاسخ: علیکم السلام. ممنون از توضیحاتتون
    سلام علیکم آقا مصطفی ...
    حداقل جواب سلام که واجبه رو بده ...
    هر لحظه آرزو می کنیم بر گردی ...

    پاسخ:
    پاسخ:
    علیکم السلام جمیعاً و رحمة الله، از نظر لطف همه دوستان ممنونم
    جناب هادوی عزیز، من جایی نرفتم که بخوام برگردم!! فقط تصمیم گرفتم یه مدتی وبلاگ رو تعطیل کنم، چون این یکی دو سال خیلی وقتم رو گرفت و حسابی مشغولم کرده بود و نمیتونستم به کارهای دیگه ام برسم، برای همین دیگه نمیخوام براش وقت بذارم؛ مخصوصا این روزها که یکی دو هفته بیشتر تا امتحانا نمونده و بعد از اون هم ارشد دارم و حالا حالاها فرصت ندارم مطلب جدیدی بذارم، تا ببینیم بعداً خدا چی می خواد؛
    الحمدلله وبلاگ های قرآنی زیادی مشغول فعالیت هستن که تعدادشون هم روز به روز بیشتر میشه، و فکر نکنم تعطیلی یکی از این وبلاگها خیلی مسئله مهمی باشه
    التماس دعا
    یا علی
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • اینجا را ببینید:
    http://abduminesm.blogfa.com/post/97
    در مقاطع بی نظیر قرانی:

    "سوره حج از منشاوی
    یک آیه از سوره حج با صدای استاد منشاوی که در لیبی اجرا شده. در پست شماره 96،
    http://abduminesm.blogfa.com/post/96
    اشاره کردم که بنابر گفته منشاوی و بهتیمی شناسان، این مدل قرائت مال بهتیمی است و منشاوی در اینجا مشابه خوانی کرده که البته ایرادی هم نداره. اصولا قرابتهایی نه چندان کم بین بهتیمی و منشاوی وجود داره.... خدا هر دو را بیامرزد...

    وَهُدُوا إِلَى الطَّیِّبِ مِنَ الْقَوْلِ وَهُدُوا إِلَىٰ صِرَاطِ الْحَمِیدِ (24)

    و به گفتار خوش و طریق خدای ستوده هدایت شوند

    http://www.mediafire.com/listen/4aby25ddbfv1opc
    "

    -----------------------------------------------
    اینجا آقا محمود صاحب وبلاگ مقاطع بی نظیر مطلقا نگفته منشاوی از بهتمیی تقلید کرده

    بلکه یک مقطعی را آورده که دو قاری شبیه به هم تلاوت می کنند بعد هم به گفتار منشاوی شناسان و بهتیمی شناسان استناد کرده و گفته اینجا بهتیمی از منشاوی نگرفتته بلکه منشاوی از بهتیمی گرفته اینجا ما به این ایشان اعتراض نکردیم چون ممکن است نظرشان درست باشد

    اما اگر می گفتند کلا منشاوی از بهتیمی تقلید کرده قطعا توضیح می دادیم و رد می کردیم

    لذا این دو محترمی که در وبلاگ شما دو برادر خاندان منشاوی را کلا مقلد مصطفی اسماعیل قلمداد کردند با حرف آقای هادوی فرق می کند که یکی دو مقطع را ادعا کرد تقلیدی خوانده شده
    پاسخ:
    پاسخ: سلام، فکر کنم اون نظرات رو خصوصی براتون فرستاده بودم
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • چون دیدم دوباره به پنهان کردن و از بین بردن تلاوت منشاوی اشاره کردین-خواستم یه مطلبی هم درباره این قضیه بگم،
    ظاهراً خیلی دوست دارین این اتفاق ها رو هم گردن حکومت های ظالم و مسائل پشت پرده و .. بندازین
    اما به نظر من ماجرا خیلی واضح هست

    ----------------------------------------------

    فقط شما یک مورد بیاورید که رادیو مصر روی چند ساعت از تلاوت مجود یکی از سه استاد یعنی استاد مصطفی اسماعیل و یا استاد خلیل حصری و یا استاد عبدالباسط چیز دیگری ضبط کرده و از بین برده است

    البته شاید هم باشد
    چون ما فقط در باره استاد منشاوی اطلاعات داریم
    و به قول معروف عدم الوجدان دلالت بر عدم الوجود نمی کند

    منتها تحقیق از بین رفتن تلاوت مجود استاد مصطفی اسماعیل را قطعا شما بهتر می دانید
    چون هم به تلاوتهای استاد مصطفی احاطه دارید هم کلا در تحقیق و پیدا کردن مطلب از همه ما تبحر بیشتری دارید

    نفرمایید به خاطر جالب نبودن و خودخواه بودن سمیعه های منشاوی چنین اتفاقی افتاده است

    موفق و موید باشید

    ضمنا با آرزوی قبولی عزاداری دو ماه محرم و صفر
    حلول ماه مبارک ربیع المولود را خدمتتان تبریک می گوییم

    پاسخ:
    پاسخ: درسته چند ساعت از مجود منشاوی از بین رفته، اما به نظر من بعیده این کار رو بخاطر خصومت داشتن با شخص منشاوی انجام داده باشن!!
    ضمناً تلاوت های زیادی از قراء مختلف از بین رفتن که ما خبر نداریم، همین هفته جناب عبدالعزیز عمران (مسئول آرشیو دینی صداوسیمای مصر) مصاحبه کردن و گفتن هزاران نوار دهه شصت میلادی در خطر هست...
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • علیکم السلام
    ممنون شیخ کشک هم برای خودش اعجوبه ای بوده با وجود نابینایی 2 هزار خطبه داره
    و متمایل به شیعه هم بوده
    و کلی خطبه های خوب و مطالب خوب ازش هست

    و در حال سجده هم از دنیا رفته

    راستی مطالب شیخ تیجانی در باره استاد عبدالباسط رو تونستید وقت کنید و بخونید؟

    پاسخ:
    پاسخ: هنوز کامل و دقیق نخوندم، ولی گذرا نگاهش کردم.
    سلام وبلاگ را حذف کردم زیرا ازجدال ومراء با این وآن خسته شدم ودیگربه محیط مجازی برنمیگردم وکارم رادردانشگاه وتدریس ادامه میدهم.از همکاری باشما خوشحال شدم یاعلی موفق باشید.
    پاسخ:
    پاسخ: علیکم السلام، صلاح مملکت خویش خسروان دانند!!
    اما ای کاش وبلاگ رو حذف نمی کردین تا حداقل میشد از مطالبی که این همه مدت زحمت کشیده و نوشته بودین استفاده کرد.
    من هم برای شما آرزوی موفقیت دارم.
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • درسته چند ساعت از مجود منشاوی از بین رفته، اما به نظر من بعیده این کار رو بخاطر خصومت داشتن با شخص منشاوی انجام داده باشن!!

    ---------------------------------------
    هرکس نظری داره ما هم به یقین نمی گیم و نمی تونیم بگیم
    فقط احتمال می دیم به خاطر دشمنی بوده

    فقط هر دلیلی داشته باشد نمی توانیم به خودخواه بودن سمیعه ها و یا قدیمی بودن منشاوی نسبت بدیم!!!
    دلیل دیگه ای باید داشته باشه

    حتی بی توجهی هم باشه باز سئواله چرا بی توجهی در باره مجود منشاوی؟
    که الحق و الانصاف بهترین مصحف مجود است

    این را فکر نمی کنم کسی انکار کند که نغمه ها و آهنگ ها و زیبایی مصحف محود منشاوی بسیار بهتر از سه قاری دیگر است

    اصلا مصحف مجود منشاوی مثل محفلی است

    واقعا حیف بوده که کل قران را با صدایش ضبط کنند بعد از بین ببرن آنهم با امکانات محدود 50 سال قبل و هزینه هایی که داشته
    چه هر جلسه منشاوی رفته رادیو و ضبط کرده

    اتفاقا همین مقدار که مصحف مجود منشاوی را داریم به برکت سمیعه هاست

    یک چیزی هم در باره سمیعه هاست (البته می توانید نظر ما را قبول نکنید) این است که کسی زیاد دنبال تلاوتهای مصطفی و یا استاد عبدالباسط نیست چون اولا زیاد است بعد هم زیاد طرفدار ندارند

    اما منشاوی طرفدار زیاد داره لذا سمیعه ها تلاوتها رو نمی دن چون براشون ارزش داره و گنج حساب می شه

    مثلا شما فکر می کنید اگر ساعتها از تلاوت استاد مصطفی اسماعیل یا استاد عبدالباسط از بین می رفت اینهمه دنبالش بودند؟
    لذا ممکن است کسانی تلاوت استاد عبدالباسط یا مصطفی را داشته باشند و نخواهد بدهند زیاد مهم نیست

    یا مثلا اگر ترتیل مصطفی اسماعیل و عبدالباسط آسیب ممی دید فکر نمی کنم کسی به این حد دنبال می کرد که اگر ترتیل منشاوی آسیب می دید

    پاسخ:
    پاسخ:
    "کسی زیاد دنبال تلاوتهای مصطفی و یا استاد عبدالباسط نیست چون اولا زیاد است بعد هم زیاد طرفدار ندارند..."

    تمام استدلال های عجیبی که تا الان می نوشتین یه طرف، این مطلب یه طرف. حقیقتا بی نظیر بود!!
    من دیگه حرفی ندارم!!!
  • حفص کوفی منشاوی مصری
  • مگر بدون تایید نظرات تایید میشه؟

    ما که بارها خدمت شما عرض کردیم حق دارید تایید نکنید
    و اصلا این اختیار را به شما دادیم که تایید نکنید

    یا حتی بفرمایید راضی نیستم در وبلاگم نظر بگذارید

    اگر هم چیزهایی می گوییم نمی خواهیم ناراحت بشوید بلکه می خواهیم بیشتر به منشاوی علاقه مند بشید

    پاسخ:
    پاسخ:
    نظرات این پست رو آزاد گذاشتم تا بدون این که نیاز به تایید کردن داشته باشه، ثبت بشه. اما چون مطالبی که برای شما نوشته بودم رو خصوصی فرستادم، فکر می کردم اگه شما هم بخواهین جواب بدین خصوصی میفرستین!!
    ضمنا من که سالهاست به تلاوت منشاوی علاقه دارم، اما می ترسم بعضی از تحلیل های عجیب شما این علاقه رو قدری کم کنه!!
    سلام بله ولی ظاهرا کیفیت تلاوتها فرق میکند ورنه بنده مخلص شمام.
    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
    به نظرم پاسخ جناب حجت الاسلام مهدی مسائلی به کسانی که می گویند روز قتل خلیفه دوم در نهم ربیع است قانع کننده است. گرچه خلاصه است ولی دقیق و درست است.
    بنده همچنان معتقدم روز نهم ربیع روز قتل عمر نیست. قتل عمر قطعا در ذیحجه بوده است.
    پاسخ آقای مسائلی در لینک زیر هست:
    http://azadpajooh.com/150

    ضمنا قرار است به زودی ویرایش جدید کتاب آقای مسائلی درباره نهم ربیع منتشر شود و ظاهرا پاسخ بسیاری شبهات دیگر و نقدها را دارد.
    پاسخ:
    پاسخ: علیکم السلام. پاسخ مختصر و مفیدی بود، ممنون
  • امیر بخشنده
  • سلام خدمت دوستان به نظر خود مصریا و قاریان مصری و موسیقیدانان مصری و اساتید کشورمان برترین قاری استاد محمد رفعت هست و نفر دوم استاد ابوالعینین شعیشع از شعیشع ۴۷ تا تلاوت مجلسی انتشار دادن ولی از مصطفی اسماعیل ۲۰۰ تایی هست حداقل در ضمن استاد شعیشع در تلاوت قصص و شمس و آل عمران، نجم قمر تین، نجم قمر رحمان، نسا ۱۹۷۰، قمر رحمان نغماتی رو استفاده کرده که مصطفی اسماعیل نتونسته اجرا کنه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی